FANDOM

Uçuç Tozu cadılar ve büyücüler tarafından özel bir uçuş ağı içinde hızlıca ulaşımı sağlayan; gümüş, ışıl ışıl,
Hp2 01.jpg

Harry Potter ve Sırlar Odası filminden

unumsu bir tozdur.

Tozun kullanımı biraz zahmetlidir. Cadıların ve büyücülerin bir avuç dolusu tozu uçuş ağıyla bağlantılı olan şöminenin içine girip atarak gitmek istedikleri yeri açık, anlaşılır ve yüksek sesle söylemeleri gerekir. Bırakılan tozlar zümrüt yeşili ve zararsız bir aleve dönüşüp büyücüleri istedikleri lokasyona ulaştırır. Gidilecek yerin yanlış söylenmesi Harry Potter 'ın 1992'de yaptığı gibi farklı bir yere ulaşılmasına neden olur.

Uçuç Tozu'yla ulaşım süpürgeden hızlı fakat cisinlenmeden yavaştır. Fakat cisimlenmenin aksine, kullanmak için lisans gerektirmez. Uçuç Tozu'yla vücudunuzun sadece bir kısmını da gitmek istediğiniz yere götürebilirsiniz.

Havvanur'cum cp diil ben yazdım ^^

Kullanım Tarihi Edit

Keşfi Edit

13. yüzyılda Ignatia Wildsmith isimli bir cadı uçuç bitkisinin içinden unumsu tozunu çıkarmış ve özelliğini keşfetmiştir.

1990'lar Edit

  • 1992'de Weasley Ailesi ve Harry Potter yeni okul eşyalarını almak üzere Diagon Yolu'na gitmek üzere kullanmışlardır. Fakat Harry doğru telaffuz edemeyerek kendini Knuckturn Yolu'nda bulmuştur.
  • 1994'te Weasleyler "Privet Drive 4 Numara" gelip Harry'yi alarak birlikte Uçuç Tozu'yla Quidditch Dünya Kupası'nı izlemeye gitmişlerdir.
  • 1994'te Amos Diggory "Kovuk"taki şömine aracılığıyla Molly Weasley ile konuşmuştur. Hatta Molly, Amos ayrılmadan önce ona bir parça tost da verebilmiştir.
  • 1994'te Sirius Black, "Gryffindor Ortak Salonu"ndaki şömine aracılığıyla Harry ile konuşmuştur.
  • 1995'te iki kez Sirius ile Harry, Ron ve Hermione Gryffindor Ortak Salonu şöminesinden konuşmuşlardır. 2. seferinde neredeyse Dolores Umbridge tarafından yakalanıyorlardı.
  • 1996'da Harry Dolores Umbridge'in ofisindeki şömineden Sirius ile konuşmuştur.
  • 1996'da Dumbledore Sihir Bakanlığı'na bu yolla gelerek Harry'yi Voldemort'tan kurtarmıştır.
  • 1997'de Harry, Ron ve Ginny ağı kullanarak Christmas tatilinden okula dönmüşlerdir.

Also on FANDOM

Random Wiki