Fandom

Harry Potter

Sirius Black

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Sirius Black (1959-18 Haziran 1996) Harry Potter'ın vaftiz babası olan safkan büyücü.Annesi Walburga Black, babası
SiriusBlackTree.jpg
Orion Black'dir.Regulus adında bir erkek kardeşi vardır.

Sirius Black Harry Potter'ın babası James Potter 'ın en yakın arkadaşlarından birisidir. Diğer arkadaşları Remus Lupin ve Peter Pettigrew 'dır. Sirius arkadaşlarıyla birlikte "Çapulcu Haritası", nı yapmıştır. Sirius bir Animagus'tur. Takma adı Padfoot, yani Patiayak'tır. Aile üyelerinin tümü Slytherin binasında olmasına rağmen sadece o Gryffindor binasına seçilmiştir. Son kitapta Severus Snape'in anısında bu olaydan bahsedilmektedir. İşlemediği bir suç yüzünden Azkaban'a götürülmüş fakat kaçmayı becermiştir. Herkes tarafından katil olarak bilinen, Harry Potter'ın da anne ve babasının yakın arkadaşı olmasına rağmen onlara ihanet ederek yerlerini Lord Voldemort'a söylediğini düşündüğü, ancak gerçek ortaya çıktıktan sonra Harry'nin babası yerine koyarak bağlandığı bir Zümrüdüanka Yoldaşlığı üyesidir. Sirius, Profesör Albus Dumbledore tarafından en çok güvenilen isimlerin başında gelir. Ancak Sirius gençliğinde okuldan arkadaşı olan Yoldaşlık Üyesi ve Ölüm Yiyen casusu Severus Snape'in neredeyse ölmesine neden olacağından dolayı aralarında büyük bir gerginlik vardır. Sirius, Black ailesinin son üyesi olarak Grimmauld Meydanı 12 Numara'daki evinin Zümrüdüanka Yoldaşlığı 'nın buluşma noktası olarak kullanılmasına izin vermiştir. Bu ev Sirius'un Bellatrix Lestrange ile yaptığı düelloda ölmesinin ardından isteği üzerine tek varisi olan Harry'ye kalmış ve o da evi yeniden Yoldaşlık üyelerinin kullanımına bırakmıştır. Bu evin sır tutucusu Dumbledore'da öldüğü için şimdilik yeni bir sır tutucu seçilene kadar ev artık yoldaşlık üyeleri için güvenli değildir. Sirius'un ölümüne Bellatrix'in yaptığı ölüm laneti sebep olmuştur. Esrar Dairesi'nde Lucius Malfoy'le düello yaparken Bellatrix birden Avada Kedavra büyüsünü yapar ve Sirius sonsuzluğa doğru yol alır.

Also on Fandom

Random Wiki