FANDOM

Remus John Lupin (10 Mart 1960-2 Mayıs 1998) büyücüdür.Harry Potter'ın
Remus Lupin (HBP promo) 1.jpg
babasının en iyi arkadaşlarından biridir.
Nymphadora Tonks ile evlenmiş ve Teddy Remus Lupin adında bir çocuğu olmuştur.

 Fenrir Greyback tarafından küçükken ısırılıp bir kurtadam olmuştur. Harry üçüncü sınıftayken onun Karanlık Sanatlara Karşı Savunma hocalığını yapmıştır. Zümrüdüanka Yoldaşlığı 'nın bir üyesidir.  Dumbledore'un güvendiği biridir. Peter PettigrewSirius Black ve James Potter onun Hogwarts'ta sahip olduğu tek arkadaşlarıdır. Üçü de onun kurtadam olduğunu öğrendiklerinde Lupin'in sandığının aksine onu bırakmamış hatta onu yalnız bırakmamak için birer animagus olmuşlardır.(Harry'nin üçüncü yılında Hogwarts'ta Karanlık Sanatlara Karşı Savunma Profesörü olduğu dönemde Dolunay çıktığında İksir profesörü Severus Snape tarafından hazırlanan kurtboğan iksirini alarak ve saklanarak bu özelliğini saklamaya çalışmıştır. Sirius Black ve Dumbledore'un ölümünden sonra Weasley'ler ile birlikte Harry'nin en çok güvenebileceği yetişkinin Lupin olduğu söylenebilir.) Lupin, James PotterPeter Pettigrew ve Sirius Black ile beraber kendilerine "Çapulcular" dedikleri bir çete kurmuş ve Harry Potter'ın Hogwarts'taki 3. yılında ilk olarak kullandığı, Fred ve George Weasley tarafından bulunmuş ve Harry'ye verilmiş olan Çapulcu Haritası'nı oluşturmuşlardır. Çapulcu Haritası "yemin ederim ki hayırlı bir şey düşünmüyorum" cümlesi söylendiğinde Hogwarts haritasına dönüşen ve o anda Hogwarts arazisindeki herkesi gösteren bir parşömendir.

Hogwarts'ta Karanlık Sanatlara Karşı Savunma dersinin üçüncü öğretmenidir. Hogwarts Ekspresi'nde Harry ile aynı kompartmandaydı ve Harry'yi Ruh Emici'lere karşı korudu. James Potter’ın en iyi arkadaşlarından ve Çapulcu Haritası'nın dört yaratıcısından biridir. Kendi dönemlerinde; 5. sınıfta sınıf başkanlığı da yapmıştır. Karanlık Sanatlara Karşı Savunma eğitiminde babadan oğula geçen sisteme inanır. Yıl sonunda ailelerden gelecek baskılardan korktuğu için istifa etmiştir.

Severus Snape "kazayla" ağzından kurtadam olduğunu kaçırmasıyla birlikte okuldan istifa etmesine rağmen Lupin Severus'a karşı hiç bir şey hissetmez. Bu yüzden de okulda ders verdiği dönemlerde yapmış olduğu Kurtboğan İksiri sayesinde de Dolunay dönemlerini acısız geçirdiğini de unutmaz.

Okuldaki döneminden sonra Dumbledore'un Kurtadamlar arasında bir casusa ihtiyacı olması üzerine yeraltında onlarla birlikte yaşamaya başladı. Çünkü Kurtadamlar, Voldemort tarafında yer alıyorlardı.

Remus Lupin Ölüm Yadigarların'nda okuldaki savaşta hayatını kaybetmiştir. Asıl nedeni ise tam Antonin Dolohov'u devirmiş başka bir Ölüm Yiyen'le savaşmaya giderken Antonin Dolohov onu arkadan Öldüren Lanet ile vurmuştur.

Also on FANDOM

Random Wiki