Fandom

Harry Potter

Pomona Sprout

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Pomona Sprout
Harry Potter karakteri
X d0adaf34.jpgPomona Sprout rolünde Miriam Margolyes
İlk görünüş Felsefe Taşı
Son görünüş Ölüm Yadigârları
Yaratan J. K. Rowling
Canlandıran Miriam Margolyes
Bilgi
Tür Melez büyücü

(Dev-insan)

Cinsiyet Kadın
Meslek Hogwarts Bitkibilim öğretmeni

Hufflepuff bina başkanı

Bina Hufflepuff
Bağlılık Albus Dumbledore

Pomona Sprout, J.K. Rowling tarafından yazılmış Harry Potter serisinde bir karakterdir.

Hogwarsta bitki bilim profesörü ve hufflepuff binasının başkanıdır. Hogwarsta Hufflepuff bölümünden mezun olmuştur, okuldan sonra 3 yıl seherbazlık eğitimi almış fakat seherbazlık yapmamıştır.

İlk kitapta felsefe taşını korumak için geçide şeytan tuzağı kurmuştur. 2. kitapta(sırlar odası) taşlaşanları iyileştirmek için adam otu ekip Profesör Snape ile birlikte adamotu iksiri hazırlamıştır. 6. kitapta(melez prens) at adamları Dumbledore adına ziyaret etmiş ve savaşta müttefik olmak istemiştir.(Remus Lupin'in kurt adamlara Hagrid'in devlere gitmesi gibi.)

Okul ölüm yiyenler tarafından ele geçirildiğinde diğer bina başkanlarıyla birlikte öğrencileri Carrow Kardeşlere karşı korumuştur. Zümrüdüanka yoldaşlığına üye olmamıştır. Fakat sıkı bir Dumbledore destekçisidir. Hogwars savaşı öncesi zümrüdüanka yoldaşlığı üyelerinin okula girmesiyle birlikte okuldaki ölüm yiyenlere ve müdür Severus Snape'e karşı asasını kaldırmıştır. Snape kaçtıktan sonra okulda öğretmenler ve öğrencilerle birlikte Hogwarsın Kara Lord emrindeki yönetimine ayaklanmış şato içindeki ölüm yiyenlerle savaşmış ve onları kovmuştur. Karanlık lordu okuldan uzak tutamayacağını söyleyen Profesör Filius Flitwick'e "ama onu geciktirebiliriz" diye cevap vermiştir. Savaş esnasında okulun çevresine şeytan tuzakları ve tentaculas(zehirli şarmaşıklar) bitkilerini yerleştirmiş bu sarmaşıklar devleri şatodan uzak tutmayı başarmıştır. Savaşta Astronomi kulesinde savaşmıştır buradan ölüm yiyenlere adam otu kökleri fırlatmıştır. Yetiştirdiği kurtboğan bitkilerini kurtadamları okuldan uzak tutmak için kullanmıştır.

Ölüm yiyenlerin kaleye girmesinden sonra Profesör Tralawney ile birlikte giriş salonunda savaşmıştır. Tralawney kristal kürelerini ölüm yiyenler üzerine ateşlediği sırada Profesör Spout, Narcissa Malfoy ile düello yapıyordu. Fakat ikisi de yangından kurtulmayı başardı.

Savaştan sonra Pomona Sprout okulda öğretmenlik yapmaya devam etti. 2017 yılında emekli oldu ve yerine Neville Longbottom geçti.

Also on Fandom

Random Wiki