Fandom

Harry Potter

Melez

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
The potters hp.jpg

Bir melez olan Harry Potter, bir safkan olan bir büyücünün ve Muggle doğumlu olan bir cadının oğludur.

Melez hem Muggle hem de sihirli ebeveynleri olan büyücü ve cadılara sıkça verilen bir isimdir. 1990'lara doğru, melezler en sık görülen sihirli insan tipiydi; çünkü eğer Muggle ve Muggle doğumlularla evlenilmeseydi büyücü nüfus soy tükenmesi tehlikesi altına girecekti.[1].

Sihirli genin baskınlığı nedeniyle, en az bir sihirli ebeveyni olan çocuk neredeyse her zaman sihirli olur. Bu da bir Muggle ve bir büyücünün sihir yapamayan çocuğunun bir Muggle değil, Kofti olduğu anlamına gelir.[2].

Melezlere Karşı TavırEdit

"Nasıl onun adını ağzına almay cüret edersin? SENİ PİS MELEZ!"
Bellatrix Lestrange, Harry'ye Voldemort'un adını söyledikten sonra, [3]

Kan saflığının önemine inanan kişiler, melezleri Muggle kökenleri nedeniyle alt düzey; fakat Muggle doğumlulardan üstün kabul ederler. "Melez" terimi genellikle "bulanık" terimi gibi aşağılayıcı anlamda kullanılır; Bellatrix Lestrange ve Walburga Black'in portresinin sıkça yaptığı gibi. [3]

Bazı melezler Muggle kökenlilere karşı - kendi kökenlerine rağmen - önyargı göstermekte ve kendi büyücü kökenlerine tutunmaktadırlar. Özellikle Lord Voldemort, Muggle bir babası olmasına rağmen Muggle ve Muggle doğumlulardan nefret etmiş ve yarı-Muggle kökenini reddederek safkan olduğunu gösteren izler bırakmıştır.[1] Severus Snape başka bir örnek olarak verilebilir; kendisine erdiği takma ad "Melez Prens"ti; çünkü annesi, Eileen Prince, bir safkan; babası , Tobias Snape ise bir Muggle'dı. Ancak Remus Lupin bu takma adı hiç açık bir şekilde kullanmadığını söylemiştir. Bu ve Snape'in bir Ölüm Yiyen oluşu Snape'in Muggle kökeninden, en azından geçmişinde utandığını gösterebilir. [4] Aslında bu kişiler, bazı Ölüm Yiyenler dahil, safkan gibi davranarak Muggle kökenlerini herkesten saklamatadırlar. Ironik olarak, kendi yenilgisiyle ilgili kehaneti nedeniyle, Voldemort bir safkan olan Neville Longbotom yerine bir melez olan Harry Potter'ın peşinden gitmeyi tercih etmiştir.

Sihir Bakanlığı, 1997'de Voldemort'un kontrolü altına girdiğinde, Muggle doğumlulara açıkça zulmedilmiş ve safkanlar kayrılmıştır. Melezler yine de Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiş; ancak safkan öğrenciler kadar iyi muamele görmemişlerdir.[5]

KaynakçaEdit

  1. 1,0 1,1 Harry Potter ve Sırlar Odası
  2. "Squibs", J.K. Rowling's Official Site
  3. 3,0 3,1 Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı (film)
  4. Harry Potter ve Melez Prens
  5. Harry Potter ve Ölüm Yadigarları

Also on Fandom

Random Wiki