FANDOM

Luna Lovegood (2 Mayıs 1981)  Harry Potter'ın yakın arkadaşlarından biridir.Xenophilius Lovegood'ın kızıdır ve annesini
Luna-Lovegood-harry-potter-and-the-deathly-hallows-movies-17181750-1919-2560.jpg
küçük yaşta kaybetmiştir.Bu yüzden Testral'leri kimsenin görememesine rağmen Harry ile birlikte görebiliyordur.Hogwarts'ta Ravenclaw'da okumuştur.Lakabı LakLak Lovegood'dur.Luna Lovegood'un patronusu yabani tavşandır. O da Dumbledore'un Ordusu'nun üyelerindendir.

Luna Lovegood'un beline kadar uzanan, dağınık, kirli sarı saçları, çok açık renk kaşları ve yüzüne şaşkın bir ifadenin kazınmasına neden olan fırlak gözleri vardır. Gözlerini normal insanlar gibi kırpmıyor insanın gözlerine uzun uzun bakabiliyordu.Harry PotterHermione GrangerRon WeasleyGinny Weasley ve Neville Longbottom ile Sihir Bakanlığı'na giderek Ölüm Yiyenler ile savaşmışlardır. Daha sonra onlarla birlikte çok iyi arkadaş olmuş, hatta Harry'nin en iyi arkadaşlarından olmuştur.Daha sonra Rolf Scamander ile evlenmiş ve Lorcan ve  Lysander adında iki oğlu olmuştur.

Harry Potter ve Zümrüdüanka YoldaşlığıEdit

Lunathogwarts.jpg

Luna 4.yılında

Luna 4.yılında Harry,Hermione,Ron ve Neville ile tanıştı.İlk olarak Hogwarts
Harry and Luna with Thestral.jpg

Harry. Luna ve Testraller

yolunda Testral tarafından çekilen arabasını Harry gördü.Fakat diğerleri Testraller'i göremediği için Luna ve Harry'e pek inanmadılar.Hogwarts yoluculuğunda da Luna'ya eşlik ettiler.Luna onlar için ilk başta tuhaf bir kız gibi göründü.

Okul zamanında Dolares Umbridge okulun yeni K.S.K.S öğretmeni olarak bakanlık tarafından atanmıştı.Fakat dersler olması gerektiği gibi işlenmiyor ve diğer taraftan da Umbridge,Harry'nin Voldemort'un geri dönmesiyle ilgili sözlerini sürekli yalanlıyordu.Ayrıca pek çok katı kural da koymuştu.Öğrenciler ise gelecekteki Karanlık Lord tehlikesine karşı kendilerini savunmayı öğrenmeliydiler.Hermione'nin de fikriyle Dumbledore'un Ordusu kuruldu.Harry kendisine inanan ve güvenen arkadaşlarına gizlice dersler vermeye başladı.Luna da Dumbledore'un Ordusu'na katıldı.Ancak bir süre sonra gizlice büyü çalışırken yakalandılar ve cezalandırıldılar.

Harry bir süre sonra Sirius Black'in Esrar Dairesi'nde Vodemort tarafından tuzağa düşürüldüğünün haberini aldı.Onu
Department of Mysteries.jpg

Esrar Dairesi'nde Harry,Ron,Hermione,Ginny,Luna ev Neville

kurtarmak için Dolares Umbridge'yi arkadaşları Ron,Hermione,Ginny,Luna ve Neville ile birlikte atlatarak Esrar Dairesi'ne gitti.Ancak orada Ölüm Yiyenler'le karşılaştılar.Ölüm Yiyenler ile mücadele ederken,Sirius Black Bellatrix Lestrange'nin ölüm laneti ile öldürüldü.Bundan sonra Harry için her şey daha da zor olmuş en çok güvendiği insanı kaybetmişti. Luna da Harry'i bu konuda  teselli eden arkadaşlarındandı.

Harry Potter ve Melez PrensEdit

Lunafifthyear.jpg

Luna ve Dırdırcı Dergisi

Hogwarts treninde Luna Spectrespecs adlı ilginç gözlükleri ve elinde Dırdırcı dergisiyle görüldü.Horace Slughorn'un düzenlediği Noel Partisi için Harry Romilda Vane'nin onunla ilgilendiğini Hermione'den duymuş fakat pek ilgilenmemiş onun yerine partiye katılması için arkadaşı Luna'yı davet
Hbp-1090.jpg

Harry ve Luna Noel Partisi'nde

etmişti.Luna da ilginç parlak pullu kıyafetiyle Harry'nin partneri olarak partiye katıldı.Luna bu yıl da arkadaşlarının yanında oldu.Özellikle Quidditch maçlarından ilginç kıyafetleriyle dikkat çekti.Yılın sonuna doğru,Dumbledore'un ölümünden sonra artık kötü günler gelmişti...

Harry Potter ve Ölüm YadigarlarıEdit

Luna ve babası Bill ve Fleur'un düğününe katıldı.Luna orada sarı şık kıyafeti ve babası ile yaptıkları ilginç dansıyla
LunaandOllivander.jpg
oldukça farklı görünüyordu.Düğün bir süre
NEW-DH-STILLS-harry-potter-16323056-566-600.jpg

Luna ve babasının Bill ve Fleur'un düğünün de ilginç dansları

sonra Ölüm Yiyenler tarafından basıldı.Harry,Ron ve Hermione kaçmak zorunda kaldılar.Ardından da hortkulukların peşine düştüler.Artık bakanlık ve Hogwarts Voldemort'un elindeydi.Luna ve Bay Ollivander Malfoy Malikanesi'nde hapis tutuluyordu.Harry ve arkadaşlarının yolu Luna'nın babası Xenophilius Lovegood'un evine düştü ve ondan Ölüm Yadigarları hakkında bilgi aldılar.Ardından Luna ve Bay Ollivander'ı Dobby'nin yardımıyla kurtardılar ancak Dobby Bellatrix'in son hamlesiyle öldürüldü.Grup bu üzücü kayıbın ardından yoluna devam etmek zorunda kaldı.Bir süre Bill ve Fleur'un evinde kaldılar.Büyük savaş başladığı zaman Hogwarst'a geri döndüler.Luna Harry'e Helena Ravenclaw ile konuşması için yardım etti ve Rowena Ravenclaw'ın diademi bu şekilde yok edildi.Gerideki tüm hortkulular yok edildikten sonra Voldemort ve Harry son kez karşı karşıya geldi ve Harry,Voldemort'u öldürdür.Artık karanlık günler geride kalmıştı.

19 Yıl SonraEdit

Hogwarts'tan mezun olduktan sonra Luna ünlü bir bitki bilimci oldu ve Rolf Scamander ile evlendi.Lorcan ve Lysander adında iki oğlu oldu.

Fiziksel ve Kişilik ÖzellikleriEdit

Luna-Lovegood-promo-luna-lovegood-22387192-600-800.jpg

Luna 15 yaşında

Luna kirli sarı saçları,iri ve dikkatli ve hafif solgun bakan bakan gri gözleri ile farklı görünüşlü ve hoş bir kızdı.Pek çok farklı inanç ve hayallere sahip bu yüzden umudunu yitirmeyen sakin bir duruşa sahipti.
İmages (1).jpg
Blondes harry potter luna lovegood evanna lynch 2249x3000 wallpaper www.wallpaperno.com 46.jpg
Luna Lovegood.jpg
5429 luna 020206 aV8ueUKZYPHj.jpg
Luna Lovegood LumaClub.jpg
Luna-lovegood-and-converse-strawberry-and-cherry-hi-top-sneakers-gallery.jpg
Luna-Lovegood-Wallpaper-luna-lovegood-25518114-1024-768.jpg
Tumblr lhk6dvCWNH1qzetxfo1 1280.jpg
Luna profile.jpg
İmages (3).jpg
İndir.jpg
İmages (2).jpg
182149 447720641934956 481050795 n.jpg
528507 447720731934947 1382058338 n.jpg
File-Luna Lovegood (HBP promo) 3.jpg

Also on FANDOM

Random Wiki