Fandom

Harry Potter

Kan Saflığı

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kan Saflığı Harry Potter serisinde büyücülerin ailesinden gelen büyü yeteneklerini açıklar. Büyücüler muggle, safkan ya da melezdir. Muggle ailelerinden gelen bazı büyücülere aşağılamak için onlara Bulanık denir. Bu terim seride ilk defa Draco Malfoy tarafından Harry Potter ve Sırlar Odası'nda Hermione Granger için kullanılmıştır.

Bu büyücülerin ailelerinde muggle olarak tanımlanan büyü dışı insanlar yoktur. Ancak mugglelar ya da melezler ile evlilik yapmaları sonucunda gerçekten safkan olan çok fazla büyücü kalmamıştır. Kitapta bahsedilen safkan büyücü aileleri; Weasley ailesi,Black ailesi,Longbottom ailesi,Malfoy ailesi,Crouch ailesi. Kendi içlerinde yaptıkları evlilikler sayesinde safkan özelliklerini sürdürebilmişlerdir. Bu yüzden hepsi birbirleri ile bir şekilde akrabadırlar.

Safkanlar

İngilteredeki bazı safkan büyücü aileleri

MelezlerEdit

Melezler muggle doğumlu olmadıkları halde safkan büyücüde olmayan büyücüler için kullanılır. Lord Voldemort,Severus Snape ,Harry Potter gibi hayali Harry Potter karakterleri bu kategoridedir. Melez anne,melez babadan doğan büyücüler,melez anne veya baba ve muggle doğumlu anne veya babadan doğan büyücüler,anne veya babadan biri safkan diğeri muggle olan büyücüler,anne veya babadan biri melez diğeri safkan olan büyücüler için kullanılır.

Muggle DoğumlularEdit

Muggle doğumlu büyücüler büyü dışı insanlar yani muggle ailelerinden gelen fakat bir büyü gücüne sahip büyücülerdir. Bazı safkan büyücüler tarafından Bulanık denilerek aşağılanırlar. Hermione Granger ve Lily Potter bu kategoridedir.

KoftilerEdit

KoftiJ.K. Rowling tarafından yazılmış olan Harry Potter serisinde kullanılan bir terimdir. Kofti olan bir kimse, safkan dahi olsa büyü yapma yeteneği olmayan kişileri tanımlar.Arabella Figg veArgus Filch bu kategoridedir. Ayrıca Tom Riddle'ın annesi Merope Gaunt Kofti sanılmasına rağmen ailesi Azkaban'a atıldıktan sonra büyü yapabildiğini pekala göstermiştir. Harry Potter'ın ikinci yılında Tom Riddle kofti olan Argus Filch'in kedisi Mrs.Norris'i taşlaştırmıştır. Arianna Dumbledore ise uzun yıllar komşuları tarafından kofti sanılmış fakat aslında kofti olmadığı sadece ona saldıran bir takım Muggle'lar nedeniyle büyü yapmaya korkar hale geldiği anlaşılmıştır.

Also on Fandom

Random Wiki