Fandom

Harry Potter

Hortkuluk

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

HortkulukJ.K Rowling'in Harry Potter serisindeki sihirsel eşya türlerinden biridir. Altıncı kitap olan Melez Prens'te tanıtılmışlardır.

Rowling'e göre insan birini öldürünce ruhu yırtılır. Ölümsüzlüğü arayan cadı ya da büyücü bu yırtığı kendi çıkarları için kullanır ve yırtılan kısmı bir objenin-Hortkuluk- içine gömer. Bu kişinin asıl bedeni ölse bile ruhunun bir parçası dünyaya sımsıkı bağlı kalmış olacağından kişinin ruhu da yok olmaz. Büyücünün bütün hortkulukları yok olmadan asıl ruh asla ölmez.Voldemort Harry Potter'a saldırdığı gece Hortkulukları yok edilmediğinden ölmemiştir.

Ama hortkuluk yapmak zararlı ve tehlikelidir. Zararlıdır çünkü parçalanan ruhla birlikte beden de deformasyona uğrar ve görünüşü bozulur. Tehlikelidir çünkü hortkuluk yapmaya çalışmak büyücünün ölmesine sebep olabilir. Ayrıca parçalanmış bir ruh, bütün bir ruhun yanında oldukça güçsüzdür. Ayrıca tekrar bedenlenebilmek için başka bir büyücünün (ya da cadının) yardımı gerekir. Öncelikle temelinde tekboynuzlu at kanı ve yılan sütü olan bir iksirle kısmi bedenli yaratık (parçalanmış bedenin içindeki ana ruh) güçlendirilir. Sonra bu yaratık başka bir iksirin içine atılır. Yaratıktan sonra iksire babanın habersiz verdiği kemik, düşmandan zorla alınmış kan ve hizmetkârın gönüllü verdiği et atılır. Bundan sonra ruh bedenlenmiştir artık.

Dünyada ikiden fazla hortkuluk yapmayı başaran tek kişi Tom Marvoldo Riddle diğer bir adıyla da Lord Voldemort' tur. Toplam yedi hortkuluğu vardır.[1]

Hortkuluk çok güçlü zehirler ve lanetli büyülerle yok edilebilir; bunlardan bilinenleri; Basilisk (yılanların atası) zehri ve Zebani Ateşidir.Tek başına Griffindor'un Kılıcı, bir hortkuluğu yok edemez. Ronald Weasley'in, kılıçla hortkuluğu yok edebilmesinin sebebi, Griffindor'un Kılıcı'nın kendisine güç veren şeyleri emebilme özelliğidir.Harry Potter, 2.senesinde kılıcı basilikse saplayarak, bilmeden kılıcın zehri emmesini sağlamıştır. Ayrıca hortkuluğu yapan kişi çok pişman olursa ruhları yeniden birleşebilir.Ancak bu son derece acı vericidir.

Lord Voldemort'un Hortkuluklar'ıEdit

Harry Potter tarafından, bir basilisk dişiyle 2. yilda etkisiz hale getirildi.

Tom Riddle'ın büyükbabasına ait olan aile yadigarı bu yüzük Godric Gryffindor'un kılıcıyla Dumbledore tarafından 6. yilda etkisiz hale getirildi. Yüzüğün taşı Ölüm Yadigarlarından biri olan Diriltme Taşıdır bu nedenle Dumbledore onu eline almış ve bir yıl sonra ölmesine neden olan lanete maruz kalmıştır. Yine de ölümünü planladığı için yüzüğün lanetinden değil Snape'in öldüren laneti yüzünden ölmüştür.

  • Nagini Voldemort'un Yılanı

Neville Longbottom tarafından öldürülerek 7. yilda Godric Gryffindor'un kılıcıyla etkisiz hale getirildi

Ronald Weasley tarafından Godric Gryffindor'un kılıcıyla 7. yilda etkisiz hale getirildi.

Hermione Granger tarafından bir basilisk dişiyle 7. yilda etkisiz hale getirildi.

Harry Potter tarafından bir basilisk dişi saplandıktan sonra zebani ateşine atılarak 7. yılda etkisiz hale getirildi.

Voldemort ile birebir girdiği bir çarpışmada büyünün pek bilinmeyen bir yanını kullanarak, Voldemort'un kendisinde bıraktığı bir izi etkisiz hale getirerek, bizzat Voldemort tarafından (kendisine ait son hortkuluk) 7. yilda yok edildi.

Also on Fandom

Random Wiki