Fandom

Harry Potter

Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı (kitap)

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı (özgün adıyla Harry Potter and the Order of the Phoenix), J. K. Rowling'in yazdığı Harry Potter serisininbeşinci kitabıdır. İlk basımı 2003'te yapılmıştır. Türkçeye Sevin Okyay ve Kutlukhan Kutlu tarafından çevrilmiştir. Zümrüdüanka Yoldaşlığı serinin en uzun kitabıdır. 2007 yılında film ve Electronic Arts tarafından geliştirilen video oyunu uyarlamaları yapılmıştır.

KonuEdit

Roman, Harry Potter ve onun kuzeni Dudley'ye ruh emicilerin saldırmasıyla başlar. Harry, ruh emicilere karşı bir muggle önünde büyü yaptığından dolayı suçlanır ve Sihir Bakanlığı'na mahkemeye çağrılır; fakat Harry mahkemede tüm suçlardan aklanır. DumbledoreVoldemort'un geri dönmesinden dolayıZümrüdüanka Yoldaşlığı'nı tekrar toplar. Zümrüdüanka Yoldaşlığı, Voldemort'a karşı kurulmuş gizli bir örgüttür. Harry ve Dumbledore'un Voldemort'un geri döndüğünü söylemelerine karşın Sihir Bakanlığı ve büyücü dünyası buna inanmamaktadır.

Hogwarts'ı kontrol altında tutmak için, Sihir Bakanlığı okula Dolores Umbridge adında bir bakanlık üyesi atar. Dolores Umbridge, Hogwarts'ı yarı diktatörce yönetmeye çalışır. Öğrencilerin karanlık sanatlara karşı büyü öğrenmelerine karşı çıkarak Karanlık Sanatlara Karşı Savunma dersindeki büyü kısmını müfredattan çıkarır. Bunun üzerine Harry, Hermione ve Ron'un ısrarıyla Dumbledore'un Ordusu adıyla gizli bir grup kurar. Grubun amacı öğrencilerin Karanlık Sanatlara karşı büyü alıştırması yaparak kendilerini savunabilmelerini sağlamaktır. Harry, Voldemort'la arasında telepatik bir bağ olduğunu anlar ve Voldemort'un birçok faaliyetini görebilir; daha sonra Voldemort da bunu anlayacaktır. Romanın sonraki kısmında Harry ve arkadaşları Ölüm Yiyenlerlekarşı karşıya gelirler. Bunlara yardıma gelen Zümrüdüanka Yoldaşlığı üyelerinin de katılımıyla büyük bir düello başlar ve bu düelloda Sirius BlackLucius Malfoy'u etkisiz hale getirirken, kuzeni Bellatrix Lestrange tarafından arkasından vurularak öldürülür. Daha sonra Dumbledore'un da gelişiyle birçok Ölüm Yiyen yakalanır fakat bundan da önemlisi Voldemort'un geri döndüğü tüm sihir dünyası tarafından anlaşılır.

Also on Fandom

Random Wiki