FANDOM

Harry Potter ve Melez Prens (Özgün adı: Harry Potter and the Half-Blood Prince), J.K. Rowling'in yedi kitaplık Harry Potter serisinin altıncı kitabı. Türkçe'ye Sevin Okyay ve Kutlukhan Kutlu tarafından çevrilmiştir. Harry Potter'ın Hogwarts'taki altıncı yılında geçen roman, Lord Voldemort'un geçmişini, Harry'nin son savaş için hazırlıklarını ve ergenlik döneminde gelişen romantik ilişkileriyle duygusal çatışmalarını konu alır.

KonuEdit

Kitapta, Lord Voldemort Draco Malfoy'u Albus Dumbledore'u öldürmekle görevlendirmiştir. Eğer Draco beceremezse bunu Snape yapacaktır; bunu kendi evinde, Bellatrix'in yaptığı bozulmaz yeminde söylemektedir. Draco, ailesinin geçmişini öğrenir; babasının bir Ölüm Yiyen olduğunu, Voldemort'un en sadık yandaşlarından biri olduğunu ve bu görevin ailesinde soydan gelen bir gelenek olduğunu öğrenir. Harry, Melez Prens yardımı ile bir ödül olarak kazandığıFelix Felicis, (Sıvı Şans), adlı iksiri içer ve Slughorn'dan hortkuluklar hakkındaki anısını alır. Harry, kitabın sonuna doğru Dumbledore ile bir mağaraya gider ve Dumbledore içtiği iksir yüzünden zayıf düşer. Okula döndüklerinde üzerinde Kranlık İşareti gördükleri için Astronomi kulesine giderler. Orada Dumbledore Harry'i dondurur ve o anda da Draco Malfoy Dumbledore'un asasını uçurur. Diğer Ölüm Yiyenler de okula gelir ve Draco'yu, Dumbledor'u öldürmesi konusunda kışkırtırlar. O anda Snape gelir ve Kadavra Laneti ile Dumbledore'u öldürür. Melez Prens ise aslında Snape'tir.

Also on FANDOM

Random Wiki