Fandom

Harry Potter

Harry Potter ve Azkaban Tutsağı (kitap)

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Harry Potter ve Azkaban Tutsağı (Orijinal adıHarry Potter and the Prisoner of Azkaban), J. K. Rowling tarafından yazılan Harry Potter serisinin üçüncü kitabıdır. İngilteredeki ilk basımı 8 Temmuz 1999'da yapılmıştır. Kitabın filmi 31 Mayıs 2004'te vizyona girmiştir. Yapı Kredi Yayınlarının 1 Mayıs 2001'de yayınladığı eseri Türkçeye Sevin Okyay ve Kutlukhan Kutlu çevirmiştir.

KonusuEdit

Harry Potter, serinin 3. bölümünde yazın dev siyah köpek yüzünden kafası fazla karışmış halde okula başlar. Özellikle Sihir Bakanı Cornelius Fudge'ın kendisi hakkında söylediği şeyler onun bir çıkmazda olduğunu göstermiştir. Okulda devamlı olarak gördüğü Ruh Emiciler ve Ron'un faresindeki gariplikler her şeyin başlangıcıdır. Tüyler ürpetici Azkaban kalesinden nasıl olduysa kaçan ve yıllar önce Lord Voldemort'un gücünün zirvesinde olduğu dönem tek lanetle 13 kişiyi birden öldürebilen azılı katil Sirius Black'ın Lord Voldemort'un hizmetkarı olduğu sanılmaktadır. Sirius Black anlaşılamayan bir şekilde Ron Weasley'nin faresini ele geçirmeye çalışmak için Hogwarts'a gelir. Çok geçmeden Black'in bir Animagus olduğu anlaşılır. Prof. Remus Lupin ile Bağıran Baraka'da buluşan, peşlerinden Harry ve arkadaşlarını getiren Sirius(animagus hali köpektir.) Scabbers'in aslında bir animagus olduğunu itiraf eder.Scabbers 12 yıl önce Sirius Black'ın karıştığı olayda öldü sayılan ve Lord Voldemort'un asıl hizmetkarı olan Kılkuyruk lakaplı Peter Pettigrew'dir. Pettigrew bütün o cinayetleri işlemiş ve fareye dönüşüp kaçarak kendine öldü süsü vermiştir. Sirius, olan biten her şeyi Harry'e anlatır ve Peter, sahibinden kurtularak asıl sahibi Lord Voldemort'a kaçmayı başarır. Olayların şokunu atlatmaya çalışan Harry kısa zaman önce vaftiz babası olduğunu öğrendiği ve anne babasına ihanet ettiğini sandığı için nefret ettiği Sirius Black'in masum olduğunu öğrenir. Sirius'un kendisiyle yaşama teklifi onu hayli mutlu eder. Bu sırada Harry'nin ev sevdiği Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni Lupin'in Kurtadam özelliğini aileler öğrenir. Remus Lupin kontrolsüz şekilde dolunayda dönüşüm geçirmiş olması gerekçesiyle okuldan ayrılmak için istifa ederek Hogwartstaki işini bırakır. Harry ve arkadaşlarına ise masum olduğuna kimsenin inanmayacağını ve ruh emicilerin onu buldukları anda saldıracaklarını bildikleri Sirius'u, Hipogrif(bir atın gövdesine ve bir kartalın kanatlarıyla başına sahip uçabilen sihirli bir yaratık) Şahgana ile okuldan kaçırma görevi düşer. Kitap Sirius'un Hipogrif Şahgaganın sırtında semaya uçup uzaklara gitmesi ve Harry'nin yaz tatili için teyze ve eniştesinin evine dönmesiyle son bulur.

Arka kapak yazısıEdit

Sirius Black adında azılı bir katil, tüyler ürpetici Azkaban kalesinde tam on iki yıl boyunca tutsak kalmıştır. Tek lanetle 13 kişiyi birden öldüren Black'in, Karanlık Lord Voldemort'un hizmetkarı olduğuna kesin gözüyle bakılmaktadır. Bir yolunu bulup Azkaban'dan kaçan Black'in peşinde olduğu bir tek kişi vardır: Harry Potter. Harry, büyücülük okulunun sihirli duvarları arasındayken, arkadaşları ve öğretmenleriyle birlikteyken bile güvende değildir. çünkü aralarında bir hain olabilir.

Okuldaki üçüncü yılında Harry'i, yeni bir Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni, ilk kez alacağı Kehanet dersi, heyecanlı Quidditch maçları ve büyücülük köyü Hogsmeade bekliyor. Ama Harry'nin öncelikle Sirius Black'in elinden kurtulması gerek. Harry Potter ve Azkaban Tutsağı, beklenmedik gelişmelerle her sayfasında okuru biraz daha şaşırtan, biraz daha heyecanlandıran bir kitap.

Also on Fandom

Random Wiki