Fandom

Harry Potter

Harry Potter ve Ölüm Yadigarları Bölüm 2

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Harry Potter ve Ölüm Yadigârları: Bölüm 2 (Özgün adıHarry Potter and the Deathly Hallows: Part 2), J. K.

Harry Potter ve Ölüm Yadigârları Bölüm 2
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Sdfgh.jpg
Yönetmen David Yates
Yapımcı David Heyman

David Barron J. K. Rowling

Hikâye J. K. Rowling
Uyarlama Steve Kloves
Oyuncular Daniel Radcliffe

Rupert Grint Emma Watson Ralph Fiennes Robbie Coltrane Helena Bonham Carter Tom Felton

Müzik Alexandre Desplat[1]

Tema: John Williams Orkestra Şefi: Conrad Pope [2]

Sanat yönetmeni Eduardo Serra
Kurgu Mark Day
Stüdyo Heyday Films
Dağıtıcı Warner Bros.
Cinsi Sinema filmi
Türü Fantastik,Macera,Gerilim,Aksiyon
Renk Renkli
Ülke [1] ABD

 Birleşik Krallık

Dil İngilizce
Önceki film Ölüm Yadigârları: Bölüm 1

Rowling'in aynı isimlikitabından uyarlanmış, David Yates tarafından yönetilmiş ikinci filmi. Serinin sekizinci ve son filmi olan Bölüm 2, Steve Kloves tarafından yazılmış, üretimi David Heyman, David Barron, ve J.K. Rowling tarafından yapılmıştır. Çekimler 19 Şubat 2009'da başlayıp, 12 Haziran 2010'da sona ermiştir, son çekim ise 21 Aralık 2010'da tamamlanmıştır.

Bölüm 2, tüm dünyada 2D, 3D, IMAX 3D Olarak 13-15 Temmuz 2011 tarihleri arasında vizyona girmiştir. Film, finansal açıdan 2011'in en çok izlenen filmi olmuştur. Açılış haftasında listenin en başına yükselen Bölüm 2, $483.2 milyon hasılatla rekor kırmıştır. 2012'de halen dünyanın en çok hasılat yapan dördüncü filmi, hala 2011'in en çok hasılat yapan filmidir.

Blu-Ray, DVD ve VCD Olarak evlere sunumu ise 11 Kasım 2011 tarihinde gerçekleşmiştir. Film, ayrıca 3D olarak da sunulmuştur ve ek olarak Harry Potter: Complete 8-Film Collection'da da kutu olarak satılmaktadır.

KonusuEdit

Harry Potter film serisinin son bölümüdür. İyi ile kötünün mücadelesi büyücüIük dünyasını bir savaşın içine sokmuştur.Edit

Hogwarts SavaşıEdit

Ayrıca bakınız: Hogwarts Savaşı

Harry, Dumbledore'un kardeşi Aberforth'un yardımı ile Hogwarts'a girer. Bu sırada Voldemort, ordusu ile Hogwarts'a saldırır. Hogwarts'takiler de boş durmaz, 17 yaşın üstündeki öğrenciler savaşmak için kalır. Diğerleri ise savaşmadan eve gider. Bu sırada Yine Aberforth'un yardımıyla Zümrüdüanka Yoldaşlığı üyeleri, öğrencilerin aileleri, okuldan uzaklaşmış öğrenciler ve Dumbledore'un Ordusu'nun kalan üyeleri geri döner. Savaş sonunda 50 kişi ölür. Fred Weasley, Remus Lupin, Tonks ve Colin Creevey de ölür. Bu sırada Harry, Ron ve Hermione Ravenclaw'ın diademini bulmak için İhtiyaç Odası'na giderler. Fakat Draco Malfoy, Crabbe ve Goyle ile karşılaşırlar. Crabbe ölüm yiyenlerden öğrendiği bir ateşli büyü (Zebani Ateşi) yapar ama kontrol edemez, büyünün başlattığı yangından dolayı ölür. Harry, Hermione ve Ron acıyarak Malfoy ve Goyle'u kurtarır. Harry, Hermione ve Ron ihtiyaç odasından çıktıktan sonra çıkan yangının ateşi hortkuluğa zarar verdiği için hortkuluk kendiliğinden parçalanır. Artık onlar için tek hortkuluk kalmıştır oda Voldemort'un yılanı Naginidir.

Voldemort ve Nagini'yi bulmak isteyen Harry, Voldemort'un gözlerinden onların Bağıran Baraka'da olduklarını öğrenir ve üçlü oraya gider. Gittiklerinde, Nagini'nin, Voldemort'un emri ile Snape'i öldürdüğünü görür. Snape, ölmeden hemen önce Harry'e Dumbledore'un Harry'e anlatmasını istediklerini barındıran anılarını verir, Harry bu anıları okulda Dumbledore'un odasındaki Düşünseli'ne aktarır ve Snape'in o ana kadar gizli kalan anılarını öğrenir. Snape'in çocukluğundan beri Lily Evans'a (Harry'nin annesi) aşık olduğunu, Voldemort Harry'yi ve ailesini öldürmek için aramaya başladığı andan itibaren aslında Dumbledore adına çalıştığını, Harry'yi yıllarca Dumbledore'la birlikte koruduğunu, Dumbledore'un en çok güvendiği adamı olduğunu ve Dumbledore'u öldürmesinin, Dumbledore'un planının bir parçası olduğunu anlar (Dumbledore bir yıl önce hortkuluk olan yüzüğü kullandığı için lanetlenmiştir bu yuzden bir yil sonra ölür). Anılar bittikten sonra Harry, kendisinin de bir hortkuluk olduğunu Voldemort'un isteği dışında ruhunun bir parçasının Harry'nin bedenine girdiğini ama bundan Voldemort'un bile haberinin olmadığını öğrenir. Yani kendisinin de ölmesi, özellikle de Voldemort tarafından öldürülmesi gerekmektedir. Harry, Voldemort'la karşılaşmaya gider, bu arada yolda Diriltme Taşı'nı kullanır ve ölüme doğru giderken yanında James, Lily, Sirius ve Lupin'i görür, onlarla konuşur, yanında yürümeleri ona cesaret verir. Voldemort'u bulduğunda hiçbir şey yapmaz. Voldemort Harry'i öldürür (yani öldürdüğünü zanneder ancak Harry ile arasındaki bağ sayesinde Harry sadece kendinden geçer).

Harry kendini King's Cross istasyonunda bulur. Dumbledore ile uzun uzun konuşur. İstasyonda bir sandalyenin altında garip sesler çıkaran, vıcık vıcık bir yaratık görür, bu büyük olasılıkla, Voldemort'un Harry'nin içinde kalan, ancak Harry'i öldürmek için yaptığı büyüyle istemeden yok ettiği hortkuluktaki ruh parçasını simgelemektedir.

Harry uyandığında Harry'nin içindeki hortkuluk da yok olmuştur.

Harry uyanır fakat belli etmez. Narcissa Malfoy, Voldemort'un emriyle Harry'nin ölüp ölmediğini kontrol eder, ama o anda gözü kendi oğlundan başkasını görmediği için Harry'nin yaşamasına ya da Voldemort'un kazanıp kaybetmesine aldırmaz, ona Draco Malfoy'nun iyi olup olmadığını sorar. Harry'den evet cevabını alınca kalkar ve Harry'nin ölmüş olduğunu ilan eder. Ölüm yiyenler sevinç içindedir. Hagrid, Voldemort'un zoruyla Harry'in bedenini Hogwarts'a götürür. Voldemort herkese Harry Potter'ın kendi canını kurtarmak için kaçarken öldürüldüğünü, artık direnmemeleri gerektiğini söyler. Fakat bu sırada Grawp'ın gelmesi; Hogwarts'ın ev cinlerinin, Kreacher'ın önderliğinde ve efendisi Regulus için, Voldemort'a karşı savaşmaya başlamaları ortalığı karıştırır. Bu karışıklıktan yararlanan Harry gizlice görünmezlik pelerininin altına girer ve ortadan kaybolur. Bu sırada Neville Longbottom Gryffindor'un kılıcı ile Nagini'yi öldürür. Artık tüm Hortkuluklar yok olmuştur. Voldemort artık bir ölümlüdür.

Herkes birbiri ile düello yapmaya başlar. Voldemort 3 kişi ile duello eder; McGonagall, Slughorn ve Kingsley. Bellatrix de efendisi gibi 3 kişi ile duello eder; Hermione, Luna ve Ginny. Molly Weasley, Fred'i öldürdüğü için Bellatrix'i öldürür. Voldemort tam Mrs.Weasley'e saldıracakken Harry ortaya çıkıp bir Kalkan Büyüsü yaparak Voldemort'u engeller. Herkes Harry'nin hayatta olduğunu görünce çok şaşırır ve sevinir. Harry, Voldemort ile konuşur. Mürver Asa'nın asıl efendisinin kendisi olduğunu söyler. Mürver Asa da bu sırada Voldemort'un elindedir. Harry ve Voldemort düello yaparlar. Voldemort'un Avada Kedavra laneti ile Harry'in Expelliarmus büyüsü havada karşılaşır. Fakat Mürver Asa'nın gerçek sahipliği, Dumbledore'dan Draco Malfoy vasıtasıyla Harry'e geçmiştir. Böylece Asa kendi sahibini öldürmez, Avada Kedavra laneti seker ve Voldemort'a çarpar. Voldemort ölür ve savaş sona erer. Harry, Mürver Asa'yı alıp kendi asasını tamir eder ve Mürver Asa'yı kırar ve köprüden aşağı atar.

19 yıl sonra Harry ve Ginny, Ron ile de Hermione evlenir. Harry ve Ginny'nin üç çocuğu olur; Lily Luna, James Sirius ve Albus Severus. Hermione ve Ron'un ise iki çocuğu olur; Hugo ve Rose. Ayrıca Neville Longbottom, Hogwarts'ta Bitkibilim öğretmeni olmuş ve Hannah Abbott ile evlenmiştir.

OyuncularEdit

  • Daniel Radcliffe - Harry Potter
  • Emma Watson - Hermione Granger
  • Rupert Grint - Ron Weasley
  • Helena Bonham Carter - Bellatrix Lestrange
  • Robbie Coltrane - Rubeus Hagrid
  • Warwick Davis - Filius Flitwick
  • Tom Felton - Draco Malfoy
  • Ralph Fiennes - Lord Voldemort
  • John Hurt - Ollivander
  • Michael Gambon - Albus Dumbledore
  • Gary Oldman - Sirius Black
  • Alan Rickman - Severus Snape
  • Bonnie Wright - Ginny Weasley
  • Maggie Smith - Minerva McGonagall
  • David Thewlis - Remus Lupin
  • Julie Walters - Molly Weasley
  • Matthew Lewis - Neville Longbottom
  • Evanna Lynch - Luna Lovegood

Also on Fandom

Random Wiki