FANDOM

Harry Potter ve Ölüm Yadigârları: Bölüm 1 (Özgün adıHarry Potter and the Deathly Hallows: Part 1), J.

Harry Potter ve Ölüm Yadigârları Bölüm 1
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
Harry potter dhp1 poster05
Yönetmen David Yates
Yapımcı David Heyman

David Barron J. K. Rowling

Hikâye J. K. Rowling
Uyarlama Steve Kloves
Oyuncular Daniel Radcliffe

Rupert Grint Emma Watson Ralph Fiennes Robbie Coltrane Helena Bonham Carter Alan Rickman

Müzik Alexandre Desplat[1]

Tema: John Williams Orkestra Şefi: Conrad Pope [2]

Sanat yönetmeni Eduardo Serra
Kurgu Mark Day
Stüdyo Heyday Films
Dağıtıcı Warner Bros.
Cinsi Sinema filmi
Türü Fantastik,Macera,Gerilim,Aksiyon
Renk Renkli
Yapım yılı 2010
Çıkış tarih(ler)i 18 Kasım 2010

(Uluslararası)[3] 19 Kasım 2010 (Birleşik Devletler) (Birleşik Krallık)

Ülke [1] ABD

 Birleşik Krallık

Dil İngilizce
Bütçe 250.000.000 $
Hasılat 955,417,476 $[4]
Önceki film Melez Prens
Devam filmi Ölüm Yadigârları: Bölüm 2

K. Rowling'in aynı isimlikitabından uyarlanmış ilk filmi. Harry Potter serisinin son filmi olma özelliğini taşımaktadır. [5] Final filmi 2 bölüm halinde çekilmiş ve çekimler 12 Haziran 2010 tarihinde tamamlanmıştır.[6]

Filmin ilk bölümü 17 Kasım 2010'da gösterime girmiştir. İkinci bölümü ise 13 Temmuz 2011'de (Türkiye'de) gösterime girmiştir. İlk bölüm başta 3D olarak duyrulmasına rağmen 2D olarak gösterime girmiştir. İkinci bölüm Warner Bros. tarafından 2D ve 3D olarak gösterime girmiştir.[7]

Filmin yönetmenliğini David Yatessenaristliğini Steve Kloves üstlenmiştir. Filmin oyuncu kadrosu Daniel RadcliffeRupert GrintEmma WatsonBonnie WrightMatthew LewisHelena Bonham CarterRobbie ColtraneWarwick DavisRalph FiennesMichael Gambon, Brendan Gleeson, Richard Griffiths, Jason Isaacs, Gary OldmanAlan RickmanFiona ShawMaggie SmithImelda StauntonDavid ThewlisJulie Walters, ve Emma Thompson'dır.

KonuEdit

Warner Bros. 24 Aralık 2009 günü Harry Potter ve Ölüm Yadigârları: Bölüm I filminin ana oyuncu kadrosu ile filmin bir özetini yayınladı:

Harry Potter film serisinin son bölümü, Harry'nin hortkulukları bulup Voldemort'u öldürme çabasını anlatıyor.

(Kitaptan):

Sihir dünyası savaşta! Karanlık Lord iyice güç kazanırken iyiler de boş durmuyor. Yedinci yılında Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu`na dönmeyen Harry Potter, Dumbledore`un ona bıraktığı görevi tamamlamaya çalışıyor. Yanında -her zamanki gibi- Ron ve Hermione`yle, bir yandan Voldemort`tan ve onun Ölüm Yiyenler`inden kaçarken bir yandan da Hortuluk`ları yok etmek, Ölüm Yadigarları`nın sırrını keşfetmek zorunda olan Harry kendi geçmişiyle ilgili pek çok şey öğreniyor.

ÖzetEdit

Kitabın başlarında Bill ile Fleur'un düğünü olur. Fakat Ölüm Yiyenler düğünü basar; HarryRonHermione ve diğerleri Bakanlık'ın Voldemort tarafından ele geçirildiğini ve Sihir Bakanı Rufrus Scrimgeour'un öldürüldüğünü öğrenirler.

İlk önce Tottenham Court Road'a giderler. Bir kafeye oturarak olup bitenleri değerlendirirken iki Ölüm Yiyen'in saldırısına uğrarlar. HarryRonve Hermione Hortkulukların peşine düşerler. İlk önce Grimmauld Meydanı 12 Numara'ya gider ve Kreacher ile konuşurlar. R.A.B.'ın aslında Sirius'un kardeşi Regulus olduğunu öğrenirler. Regulus, Slytherin'in madalyonunu (Hortkuluklardan bir tanesi) Kreacher'a saklaması için vermiş, fakat Mundungus kolyeyi çalmış ve Dolores Umbridge vermek zorunda kalmıştır. Harry, Ron ve Hermione Sihir Bakanlığı'na kılık değiştirerek girerler ve orada, Ruh Emicilerin gücünü kullanarak Muggle ana-babadan doğma büyücü ve cadıları tespit etmeye çalışan Umbridge'den, Hortkuluğu çalarlar. Bu esnada da Muggle ana-babadan doğmakla suçlananların bir çoğunu kurtararak oradan kaçarlar.

Bakanlık'tan Buharlaşarak kaçmaya çalışırken Ölüm Yiyen ve aynı zamanda Bakanlık'ta bulunan Yaxley Hermione'nin elini tutar yani onlarla birlikte Buharlaşır, Hermione ondan elini zor kurtarır ve bu yüzden Sirius'un evi yerine bir ormana Buharlaşırlar. Çünkü artık Yaxley ve diğer Ölüm Yiyenler Grimmauld Meydanı 12 numaraya girebileceklerdir. Mecburen orada kamp kurarlar ve kılıcı bulup Hortkuluğu yok edene kadar orada kalırlar.

Harry ve Ron onlar çadırdalarken kavga ederler. Ron Harry'nin pek bir şey bilmediğini düşünmektedir. Ron gruptan ve oradan ayrılır. Bunun üzerine Harry ve Hermione tek başlarına Godric's Hollow'a giderler. Voldemort'un yılanı Nagini (Bathilda Bagshot kılığında) ile karşılaşırlar.Hermione'nin yılana yaptığı Confringo Büyüsü yerden seker ve Harry'in asası kırılır ve kaçarlar. HarryHermione'nin asasını alır. Bu arada Harry bir akşam çadırda nöbet tutarken Maral(dişi geyik(ceylan)) şeklinde bir Patronus gelir ve Harry onun peşinden giderek Gryffindor'un kılıcını bulur (bu arada o maralı Harry'ye yardım etmek üzere Snape yollamıştır). Kılıç bir buz kütlesinin altındadır, Harry buzu kırıp soğuk suyun içine girer ve tam boğulmak üzereyken Ron gelip onu kurtarır. Ayrıca Ron Hortkuluk'u da yokeder. Böylece RonHarry ve Hermionetekrar barışırlar.

Ölüm YadigârlarıEdit

HarryRon ve Hermione Xenophilius Lovegood'un (Luna Lovegood'un babası) evine gider ve onunla görüşürler. Xenophilius onlara 3 sihirli nesneden söz eder: Mürver Asa (en güçlü asa), Diriltme Taşı (öldükten sonra tekrar dirilten taş) ve Görünmezlik pelerini. Bu 3 nesnenin ortak bir adı vardır: Ölüm Yadigarları. Harry bu nesnelerden birinin kendi görünmezlik pelerini olduğunu, Diriltme Taşı'nın ise Dumbledore'un verdiği Snitch'in içinde olduğunu (daha sonra) farkeder. Mürver Asa ise Dumbledore'un mezarındadır, fakat Voldemort gidip asayı alır.

HarryRon ve Hermione saklandıkları bir yerde "Voldemort"un adını andıkları için ölüm yiyenler tarafından yakalanırlar çünkü ölüm yiyenler o isme tabu koymuşlardır ve ismin söylenmesi sonucunda koruyucu büyüler kırılarak bir tür sihirsel düzensizlik ortaya çıkar. Yakalandıktan sonra Malfoy'ların evine götürülürler. Dean Thomas, Luna Lovegood, Bay Ollivander ve cincüce Griphook da orada esirdir. Bellatrix, Hermione'ye işkence yaparak kılıcı nereden bulduklarını, kılıcın gerçek olup olmadığını öğrenmeye çalışır. Bu sırada Harry daha önce Hagrid'in ona hediye ettiği ve boynundan hiç çıkarmadığı kesesinin içine koyduğu (Sirius'un ona verdiği) aynayı çıkarır ve aynada mavi (tıpkı Dumbledore'un gözlerine benzeyen) bir göz görür ve ondan yardım ister. Daha sonra (orada büyücülerin buharlaşması imkânsızdır) ev cini Dobby gelir ve HarryRon ve Hermione, Luna, Dean, Olliavendar ve cincüce Griphook'u (kendi canı pahasına) kurtarır. Dobby, Onları Bill ve Fleur'un evine buharlaştırır ve buharlaşma sırasında Bellatrix'in Harry'ye attığı gümüş bir bıçak ona gelir ve ardından da ölür. Bu arada onlar Bill'in evindeyken Remus Lupin onları görmeye gelir. Tonks'un bir bebeği (erkek) olduğunu söyler ve Harry'den vaftiz babası olmasını ister.

Harry, Bellatrix Lestrange'in kılıç işini bu kadar büyütmesinden şüphelenir (çünkü aslında aldatmaca olan sahte kılıç Bellatrix'in kasasında saklanmaktadır, eğer bu kılıç HarryRon veHermione'deyse onların kasaya girmiş olmaları gerektiğini düşünür ve kasaya girmeleri ihtimali onu çılgına çevirir. Sürekli başka ne aldın diye sorması işi iyice açığa vurur) ve diğer hortluğun yani Hufflepuff'un Kupasının Gringotts'ta Bellatrix'in kasasında olduğunu tahmin eder. Gringotts'ta Hortkuluk'u bulurlar (bu sırada cincüce Griphook onların gizli işler çevirdiğini hırsız oldukların söyler ve kılıcı çalar ve bu yüzden Hortkuluku yok edemezler) ve oradaki devasa ejderha ile kaçarlar.

Harry, Voldemort'un gözlerinden onun bankaya gidip Cincücelerin çoğunu öldürdüğünü görür.

Voldemort, Harry'nin Hortkuluk'ları aradığını anlar. Hortkuluklarının nerede olduklarını ve ne kadar güvende olduklarını hesaplamaya çalışır. Tam o sırada Harry Voldemort'un gözlerinden görmeye başlar ve son Hortkuluk'un Hogwarts'ta olduğunu öğrenir fakat ne olduğunu öğrenememiştir. Okula gittiğinde hortkuluğun ne olduğu açığa çıkacaktır: Ravenclaw'ın diademi.

OyuncularEdit

Oyuncu Karakteri
Daniel Radcliffe Harry Potter[8]
Rupert Grint Ron Weasley[8]
Emma Watson Hermione Granger[8]
Helena Bonham Carter Bellatrix Lestrange[9]
David Bradley Argus Filch[10]
Jim Broadbent Horace Slughorn[11]
Jamie Campbell Bower Gellert Grindelwald[12]
Robbie Coltrane Rubeus Hagrid[13]
Warwick Davis Filius Flitwick / Griphook[14][15]
Frances de la Tour Olympe Maxime[16]
Hazel Douglas Bathilda Bagshot[17]
Tom Felton Draco Malfoy[18]
Ralph Fiennes Lord Voldemort[19]
Michael Gambon Albus Dumbledore[20]
Brendan Gleeson Alastor Moody[21]
Domhnall Gleeson Bill Weasley[22]
Richard Griffiths Vernon Dursley[23]
George Harris Kingsley Shacklebolt[24]
Guy Henry Pius Thicknesse[25]
Ciarán Hinds Aberforth Dumbledore[26]
John Hurt Mr. Ollivander[27]
Rhys Ifans Xenophilius Lovegood[28]
Jason Isaacs Lucius Malfoy[29]
Gemma Jones Poppy Pomfrey[30]
Toby Jones Dobby (voice)[31]
Dave Legeno Fenrir Greyback[32]
Matthew Lewis Neville Longbottom[33]
Oyuncu Karakteri
Andy Linden Mundungus Fletcher[34]
Evanna Lynch Luna Lovegood[35]
Miriam Margolyes Pomona Sprout[36]
Simon McBurney Kreacher (voice)[37]
Helen McCrory Narcissa Malfoy[38]
Nick Moran Scabior[39]
Peter Mullan Yaxley[40]
Bill Nighy Rufus Scrimgeour[41]
Gary Oldman Sirius Black[42]
James Phelps Fred Weasley[43]
Oliver Phelps George Weasley[43]
Clémence Poésy Fleur Delacour[44]
Chris Rankin Percy Weasley[45]
Toby Regbo Young Dumbledore[46]
Alan Rickman Severus Snape[49]
Fiona Shaw Petunia Dursley[50]
Maggie Smith Minerva McGonagall[51]
Timothy Spall Peter Pettigrew[52]
Imelda Staunton Dolores Umbridge[53]
Natalia Tena Nymphadora Tonks[54]
David Thewlis Remus Lupin[55]
Emma Thompson Sybil Trelawney[56]
Suzie Toase Alecto Carrow[57]
Julie Walters Molly Weasley[58]
Mark Williams Arthur Weasley[58]
Bonnie Wright Ginny Weasley[59]
Miranda Richardson Rita Skeeter[47][48]

Also on FANDOM

Random Wiki