FANDOM

Harry Potter ve Ölüm Yadigârları: Bölüm 1 (Özgün adı: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1), J. K. Rowling'in aynı isimli kitabından uyarlanmış ilk filmi. Harry Potter serisinin son filmi olma özelliğini taşımaktadır.[5] Final filmi 2 bölüm halinde çekilmiş ve çekimler 12 Haziran 2010 tarihinde tamamlanmıştır.[6]

Filmin ilk bölümü 17 Kasım 2010'da gösterime girmiştir. İkinci bölümü ise 13 Temmuz 2011'de (Türkiye'de) gösterime girmiştir. İlk bölüm başta 3D olarak duyrulmasına rağmen 2D olarak gösterime girmiştir. İkinci bölümWarner Bros. tarafından 2D ve 3D olarak gösterime girmiştir.[7]

Filmin yönetmenliğini David Yates, senaristliğini Steve Kloves üstlenmiştir. Filmin oyuncu kadrosu Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, Bonnie Wright, Matthew Lewis, Helena Bonham Carter, Robbie Coltrane,Warwick Davis, Ralph Fiennes, Michael Gambon, Brendan Gleeson, Richard Griffiths, Jason Isaacs, Gary Oldman, Alan Rickman, Fiona Shaw, Maggie Smith, Imelda Staunton, David Thewlis, Julie Walters, ve Emma Thompson'dır.

Konu Edit

Ayrıca bakınız: Harry Potter ve Ölüm Yadigârları

Warner Bros. 24 Aralık 2009 günü Harry Potter ve Ölüm Yadigârları: Bölüm I filminin ana oyuncu kadrosu ile filmin bir özetini yayınladı:

Harry Potter film serisinin son bölümü, Harry'nin hortkulukları bulup Voldemort'u öldürme çabasını anlatıyor.

(Kitaptan):

Sihir dünyası savaşta! Karanlık Lord iyice güç kazanırken iyiler de boş durmuyor. Yedinci yılında Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu`na dönmeyen Harry Potter, Dumbledore`un ona bıraktığı görevi tamamlamaya çalışıyor. Yanında -her zamanki gibi- Ron ve Hermione`yle, bir yandan Voldemort`tan ve onun Ölüm Yiyenler`inden kaçarken bir yandan da Hortuluk`ları yok etmek, Ölüm Yadigarları`nın sırrını keşfetmek zorunda olan Harry kendi geçmişiyle ilgili pek çok şey öğreniyor.

Özet Edit

Kitabın başlarında Bill ile Fleur'un düğünü olur. Fakat Ölüm Yiyenler düğünü basar; Harry, Ron, Hermione ve diğerleri Bakanlık'ın Voldemort tarafından ele geçirildiğini ve Sihir Bakanı Rufrus Scrimgeour'un öldürüldüğünü öğrenirler.

İlk önce Tottenham Court Road'a giderler. Bir kafeye oturarak olup bitenleri değerlendirirken iki Ölüm Yiyen'in saldırısına uğrarlar. Harry, Ron ve Hermione Hortkulukların peşine düşerler. İlk önce Grimmauld Meydanı 12 Numara'ya gider ve Kreacher ile konuşurlar. R.A.B.'ın aslında Sirius'un kardeşi Regulus olduğunu öğrenirler. Regulus, Slytherin'in madalyonunu (Hortkuluklardan bir tanesi) Kreacher'a saklaması için vermiş, fakat Mundungus kolyeyi çalmış ve Dolores Umbridge vermek zorunda kalmıştır. Harry, Ron ve Hermione Sihir Bakanlığı'na kılık değiştirerek girerler ve orada, Ruh Emicilerin gücünü kullanarak Muggle ana-babadan doğma büyücü ve cadıları tespit etmeye çalışan Umbridge'den, Hortkuluğu çalarlar. Bu esnada da Muggle ana-babadan doğmakla suçlananların bir çoğunu kurtararak oradan kaçarlar.

Bakanlık'tan Buharlaşarak kaçmaya çalışırken Ölüm Yiyen ve aynı zamanda Bakanlık'ta bulunan Yaxley Hermione'nin elini tutar yani onlarla birlikte Buharlaşır, Hermione ondan elini zor kurtarır ve bu yüzden Sirius'un evi yerine bir ormana Buharlaşırlar. Çünkü artık Yaxley ve diğer Ölüm Yiyenler Grimmauld Meydanı 12 numaraya girebileceklerdir. Mecburen orada kamp kurarlar ve kılıcı bulup Hortkuluğu yok edene kadar orada kalırlar.

Harry ve Ron onlar çadırdalarken kavga ederler. Ron Harry'nin pek bir şey bilmediğini düşünmektedir. Ron gruptan ve oradan ayrılır. Bunun üzerine Harry ve Hermione tek başlarına Godric's Hollow'a giderler. Voldemort'un yılanı Nagini (Bathilda Bagshot kılığında) ile karşılaşırlar. Hermione'nin yılana yaptığı Confringo Büyüsü yerden seker ve Harry'in asası kırılır ve kaçarlar. Harry, Hermione'nin asasını alır. Bu arada Harry bir akşam çadırda nöbet tutarken Maral(dişi geyik(ceylan)) şeklinde bir Patronus gelir ve Harry onun peşinden giderek Gryffindor'un kılıcını bulur (bu arada o maralı Harry'ye yardım etmek üzere Snape yollamıştır). Kılıç bir buz kütlesinin altındadır, Harry buzu kırıp soğuk suyun içine girer ve tam boğulmak üzereyken Ron gelip onu kurtarır. Ayrıca Ron Hortkuluk'u da yokeder. Böylece Ron, Harry ve Hermione tekrar barışırlar.

Ölüm Yadigârları[ Edit

Harry, Ron ve Hermione Xenophilius Lovegood'un (Luna Lovegood'un babası) evine gider ve onunla görüşürler. Xenophilius onlara 3 sihirli nesneden söz eder: Mürver Asa (en güçlü asa), Diriltme Taşı (öldükten sonra tekrar dirilten taş) ve Görünmezlik pelerini. Bu 3 nesnenin ortak bir adı vardır: Ölüm Yadigarları. Harry bu nesnelerden birinin kendi görünmezlik pelerini olduğunu, Diriltme Taşı'nın ise Dumbledore'un verdiği Snitch'in içinde olduğunu (daha sonra) farkeder. Mürver Asa ise Dumbledore'un mezarındadır, fakat Voldemort gidip asayı alır.

Harry, Ron ve Hermione saklandıkları bir yerde "Voldemort"un adını andıkları için ölüm yiyenler tarafından yakalanırlar çünkü ölüm yiyenler o isme tabu koymuşlardır ve ismin söylenmesi sonucunda koruyucu büyüler kırılarak bir tür sihirsel düzensizlik ortaya çıkar. Yakalandıktan sonra Malfoy'ların evine götürülürler. Dean Thomas, Luna Lovegood, Bay Ollivander ve cincüce Griphook da orada esirdir. Bellatrix, Hermione'ye işkence yaparak kılıcı nereden bulduklarını, kılıcın gerçek olup olmadığını öğrenmeye çalışır. Bu sırada Harry daha önce Hagrid'in ona hediye ettiği ve boynundan hiç çıkarmadığı kesesinin içine koyduğu (Sirius'un ona verdiği) aynayı çıkarır ve aynada mavi (tıpkı Dumbledore'un gözlerine benzeyen) bir göz görür ve ondan yardım ister. Daha sonra (orada büyücülerin buharlaşması imkânsızdır) ev cini Dobby gelir ve Harry, Ron ve Hermione, Luna, Dean, Olliavendar ve cincüce Griphook'u (kendi canı pahasına) kurtarır. Dobby, Onları Bill ve Fleur'un evine buharlaştırır ve buharlaşma sırasında Bellatrix'in Harry'ye attığı gümüş bir bıçak ona gelir ve ardından da ölür. Bu arada onlar Bill'in evindeyken Remus Lupin onları görmeye gelir. Tonks'un bir bebeği (erkek) olduğunu söyler ve Harry'den vaftiz babası olmasını ister.

Harry, Bellatrix Lestrange'in kılıç işini bu kadar büyütmesinden şüphelenir (çünkü aslında aldatmaca olan sahte kılıç Bellatrix'in kasasında saklanmaktadır, eğer bu kılıç Harry, Ron ve Hermione'deyse onların kasaya girmiş olmaları gerektiğini düşünür ve kasaya girmeleri ihtimali onu çılgına çevirir. Sürekli başka ne aldın diye sorması işi iyice açığa vurur) ve diğer hortluğun yani Hufflepuff'un Kupasının Gringotts'ta Bellatrix'in kasasında olduğunu tahmin eder. Gringotts'ta Hortkuluk'u bulurlar (bu sırada cincüce Griphook onların gizli işler çevirdiğini hırsız oldukların söyler ve kılıcı çalar ve bu yüzden Hortkuluku yok edemezler) ve oradaki devasa ejderha ile kaçarlar.

Harry, Voldemort'un gözlerinden onun bankaya gidip Cincücelerin çoğunu öldürdüğünü görür.

Voldemort, Harry'nin Hortkuluk'ları aradığını anlar. Hortkuluklarının nerede olduklarını ve ne kadar güvende olduklarını hesaplamaya çalışır. Tam o sırada Harry Voldemort'un gözlerinden görmeye başlar ve son Hortkuluk'un Hogwarts'ta olduğunu öğrenir fakat ne olduğunu öğrenememiştir. Okula gittiğinde hortkuluğun ne olduğu açığa çıkacaktır: Ravenclaw'ın diademi.

Oyuncular Edit

Oyuncu Karakteri Daniel Radcliffe Harry Potter
Rupert Grint Ron Weasley
Emma Watson Hermione Granger
Helena Bonham Carter Bellatrix Lestrange
David Bradley Argus Filch
Jim Broadbent Horace Slughorn
Jamie Campbell Bower Gellert Grindelwald
Robbie Coltrane Rubeus Hagrid
Warwick Davis Filius Flitwick / Griphook
Frances de la Tour Olympe Maxime
Hazel Douglas Bathilda Bagshot
Tom Felton Draco Malfoy
Ralph Fiennes Lord Voldemort
Michael Gambon Albus Dumbledore
Brendan Gleeson Alastor Moody
Domhnall Gleeson Bill Weasley
Richard Griffiths Vernon Dursley
George Harris Kingsley Shacklebolt
Guy Henry Pius Thicknesse
Ciarán Hinds Aberforth Dumbledore
John Hurt Mr. Ollivander
Rhys Ifans Xenophilius Lovegood
Jason Isaacs Lucius Malfoy
Gemma Jones Poppy Pomfrey
Toby Jones Dobby (voice)
Dave Legeno Fenrir Greyback
Matthew Lewis Neville Longbottom
Oyuncu Karakteri Andy Linden Mundungus Fletcher
Evanna Lynch Luna Lovegood
Miriam Margolyes Pomona Sprout
Simon McBurney Kreacher (voice)
Helen McCrory Narcissa Malfoy
Nick Moran Scabior
Peter Mullan Yaxley
Bill Nighy Rufus Scrimgeour
Gary Oldman Sirius Black
James Phelps Fred Weasley
Oliver Phelps George Weasley
Clémence Poésy Fleur Delacour
Chris Rankin Percy Weasley
Toby Regbo Young Dumbledore
Miranda Richardson Rita Skeeter
Alan Rickman Severus Snape
Fiona Shaw Petunia Dursley
Maggie Smith Minerva McGonagall
Timothy Spall Peter Pettigrew
Imelda Staunton Dolores Umbridge
Natalia Tena Nymphadora Tonks
David Thewlis Remus Lupin
Emma Thompson Sybil Trelawney
Suzie Toase Alecto Carrow
Julie Walters Molly Weasley
Mark Williams Arthur Weasley
Bonnie Wright Ginny Weasley
J. K. Rowling'in Harry Potter serisi
Felsefe Taşı kitabı film oyunu film müziği albümü oyunu müziği albümü
Sırlar Odası kitabı film oyunu film müziği albümü oyunu müziği albümü
Azkaban Tutsağı kitabı film oyunu film müziği albümü oyunu müziği albümü
Ateş Kadehi kitabı film oyunu film müziği albümü oyunu müziği albümü
Zümrüdüanka Yoldaşlığı kitabı film oyunu film müziği albümü oyunu müziği albümü
Melez Prens kitabı film oyunu film müziği albümü oyunu müziği albümü
Deathly Hallows kitabı film 1 oyunu 1 film müziği albümü 1 oyunu müziği albümü 1
film 2 oyunu 2 film müziği albümü 2 oyunu müziği albümü 2
Diğer yazılı eserler Diğer oyunlar
Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? Harry Potter: Quidditch Dünya Kupası
Çağlar Boyu Quidditch LEGO Harry Potter: yıl 1-4
Ozan Beedle'ın Hikâyeleri LEGO Harry Potter: yıl 5-7

Also on FANDOM

Random Wiki