Fandom

Harry Potter

Ginny Weasley

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ginevra "Ginny" Molly Potter(eski:Weasley) (11 Ağustos 

Ginny Weasley
Harry Potter karakteri
Ginny Weasley hbp promostills 05.jpg
Ginny Weasley rolünde Bonnie Wright
İlk görünüş Harry Potter ve Felsefe Taşı
Son görünüş Ölüm Yadigârları
Yaratan J. K. Rowling
Canlandıran Bonnie Wright
Bilgi
Takma ad(lar)ı Ginny
Diğer adları Ginevra Molly
Tür Safkan büyücü
Cinsiyet Kadın
Aile Molly Weasley (annesi)

Arthur Weasley (babası) Ron Weasley (kardeşi) Fred Weasley (ağabeyi) George Weasley (ağabeyi) Percy Weasley (ağabeyi) Bill Weasley (ağabeyi) Charlie Weasley (ağabeyi)

Evlilik(ler) Harry Potter
Çocuklar Lily Luna Potter (kızı)

James Sirius Potter (oğlu) Albus Severus Potter (oğlu)

Bina Gryffindor
Bağlılık Dumbledore'un Ordusu
Patronus At

1981) Saf kan büyücü ve J. K. Rowling'in 7 kitaplık Harry Potter serisindeki kurgusal karakterlerden biri.Arthur ve Molly Weasley'in tek kızı ayrıca Weasley ailesindeki ilk kız çocuğu.Kendinden büyük altı abisi vardır.Seride ilk olarak Harry Potter ve Felsefe Taşı'nda görülmüş, daha sonra Harry Potter ile evlenmiş ve James Sirius,Albus Severus ve Lily Luna adında üç çocuğu olmuştur.Hogwarts'a 1992'de başlamış ve o da tüm Weasley'ler gibi Gryffindor'da okumuştur.İkinci kitapta Tom Riddle'ın günlüğünü bulup Sırlar Odası'nı açmış orada Harry tarafından kurtarılmıştır.Derslerde oldukça iyidir ve iyi bir qudditch oyuncusudur.Dumbledore'un Ordusunun üyelerinden biridir ve gruba adını vermiştir. Zacharias Smith’e Yarasa-Umacı büyüsü yaparken Horace Slughorn tarafından görülünce onun favori öğrencilerinden oluşan Slug Kulübüne seçildi.Ginny serinin kitaplarında uzun, alev gibi kızıl saçları olan, açık kahverengi gözlere sahip olarak tanımlanmıştır. (Filmlerde gözleri mavidir.)

Harry Potter ve Felsefe Taşı

180px-Ginny and Molly.png

Ginny ve Annesi Molly King Cross'ta

Ginny seride ilk kez abilerini Hogwarts'a uğurlarken görülmüştür.Harry ile de orada karşılaşmıştır.

190px-Platform 9¾.png

Harry Potter ve Sırlar Odası

180px-Ginny startled.jpg
Ginny evlerinde ilk kez Harry ile karşılaştığında oldukça şaşırmış ve ardından Ron, Harry'e Ginny'nin onun büyük bir hayranı olduğunu söylemiş hatta bütün yaz ona kendisinden bahsettiğini anlatmıştır.Ardında Diagon Alley'e kitap alışverişine de hep birlikte gitmişler ve Gilderoy Lockhart'ın imzasını alıcakken Molfoy'lar la karşılaşmışlar.Draco Harry ile tartışmaya başlayınca Ginny Draco'ya bağırmıştır.
Ginny-Weasley2.jpg

Ginny ilk yılında

Harry and ginny.jpg
Ginyy Hogwarts'ta tüm Weasley'ler gibi Gryffindor'a seçilir.Fakat bu ilk yılında Tom Marvoldo Riddle'ın (Lord Voldemort) güncesini bulur ve farkında olmadan onun isteklerini yerine getirmeye başlar: Sırlar Odası'nı açar, Basilisk'i serbest bırakır ve duvara kanlı yazıları yazar. Ardından günlük ıslak  bir halde Harry tarafından tuvalette bulunur.Harry ve Ron Mrytle'den günlük ve Tom Riddle hakkında bir şeyler öğrenir.Sonunda Riddle onu Sırlar Odası'na çağırır ve tekrar hayata dönmek için onun hayat enerjisini emmeye başlar. O Sırada da Ron ve Harry Ginny'nin ortadan kaybolduğunu öğrenirler ve onu kurtarmak için Lockhart'tan yardım isterler.Fakat Lockhart buna cesaret edemez Harry ve Ron'u etkisiz hale getirmeye çalışsa da başaramaz ve birlikte Sırlar Odası'na giderler.Harry Tom Riddle ile orada karşılaşır ve Tom Riddle onun üzerine Basilisk'i salar.Ancak harry Godric Gryffindor'un kılıcı ile Basilisk'i öldürür.Ginny tam ölecekken Harry Potter tarafından kurtarılır.

Harry Potter ve Azkaban Tutsağı

180px-Weasley Family in Egypt.jpg
Ginny ailesi ile birlikte Mısır'a gider.Ardından Harry ile birlikte Çatlak Kazan'dan buluşurlar.O yıl herkesin korktuğu bir yıldır çünkü ünlü katil Sirius Black Azkaban'dan kaçmıştır.Hogwarts yolunda ise ruh emiciler tarafından saldırıya uğrarlar.

İlk başlarda Harry Sirius Black'in ailesine ihanet ettiğin sanar ancak asıl hainin Peter Pettigrew olduğunu öğrenir.

Harry Potter ve Ateş Kadehi

180px-World Cup.jpg

Quidditch Dünya Kupası Maçında

Ginny'nin Hermione ile de dostluğu pekişmişti.O,ailesi,Hermione ve Harry hep birlikte Qudditch Dünya Kupası'na gittiler.Şampiyonanın yapılacağı yerden bir çadırda hep birlikte kaldılar.Ancak bir süre sonra ölüm yiyenler tarafından saldırıya uğradılar saldırıya uğradılar.

O yıl ki Üç Büyücü Turnuva'sına Hogwarts ev sahipliği yaptı.Ancak hiç hesapta olmayacak şekilde on dört yaşından küçük olmasına rağmen Harry'nin Ateş Kadehi'nde adı çıktı.İlk başlarda bu herkes tarafından kötü karşılansa da Harry'nin hile yapmadığı anlaşıldı.

Bonnie Wright as Ginny Weasley (GoF-promo-01).jpg

Ginny Noel Balosu'nda

Üç Büyücü Turnuvası'nın geleneği olarak o yıl Noel balosu da Hogwarts'ta yapıldı.Ginny'nin en yakın arkadaşı Hermione baloya Viktor Krum ile katılacağını Ginny'e önceden söylemişti.Ginny ise Neville Longbottom'dan teklif aldı ve baloya onunla katıldı.Harry ise Cho Chang'i baloya davet etmiş ancak Cho baloya Cedric Diggory ile gideceğini söyleyince O da Padma Patil ile baloya katılır.
180px-NevGinny.jpg

Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı

Ginny weasley.jpg

Ginny 5.yılında

Artık Lord Voldemort dönmüş ve her şey daha da farklı olmuştur.Harry Arthur Weasley'i rüyasında görmüş ve bir süre sonra Arthur'un saldırıya uğradığını öğrenmiştir.Ancak Arthur Weasley kurtulmuş ve Harry'nin rüyalarının çok önemli ve gizemli olduğu anlaşılmıştır.
180px-Christmas 1995.jpg

Bu yıl okula Karanlık Sanatlara Karşı Savunma Öğretmeni olarak Dolares Umbridge atanmıştır.Ancak kendisi Karanlık Lord'un geri dönmediğini ve Harry'nin yalan söylediğini bütün öğrecilere inandırır.Bir süre sonra Hermione,Harry'den onlara gizlice ders vermesini ister.

180px-Ginmivk (1).jpg

Ginny ve erkek arkadaşı Michael Corner

Harry bunu kabul eder ve Dumbledore'un ordusu adı altında okulda gizlice biryerde arkadaşlarına ders vermeye başlar.Ginny'de bu derslerde kendini gösterir ve başarısını kanıtlar.Bu sırada Harry ,Cho Chang ile çıkmaya başlar ancak bir süre sonra ayrılırlar.Ayrıca Umbirdge okulda gizlice çalıştıklarını anlamış ve bütün öğrencilere ceza vermiştir.Daha sonra Ginny ilk kez quidditchte kendini dener ve kovalayıcı ve arayıcı olarak görev yapar.Ardından erkek arkadaşı Michael'den de ayrılır.

180px-Gina weasley.jpg

Quidditch formasıyla Ginny

Harry vaftiz babası Sirius'un başına kötü bir şey geldiğini öğrenir.Harry,Hermione,Ron,Ginny,Luna ve Neville Sirius'u kurtarmak için Esrar Dairesi'ne giderler.Orada Lucius Malfoy,Bellatrix Lestrange ve diğer ölüm yiyenlerle karşılaşırlar.Savaşmalarına rağmen yakalandılar ve Sirius Black,Bellatrix tarafından öldürüldü.Bunun intikamını almak isteyen Harry o sırada Lord Voldemort ile karşılaştı.Voldemort Harry'i öldürmeye çalıştığı sırada Dumbledore geldi ve onu kurtardı. Voldemort, Bellatrix Lestrange ile birlikte ortadan kaybolur fakat Sihir Bakanlığı artık Voldemort'un döndüğüne inanmış ve Harry ile Dumbledore temize çıkmıştır.

180px-Department of Mysteries.jpg

Harry Potter ve Melez Prens

New-HBP-Promo-ginevra-ginny-weasley-21660500-847-1140.jpg
Ginny bu yıl arkadaşı Hermione'nin de tavsiyeleriyle kendi gibi olmayı başarabilmiş ve okulda da popülerliği yakalamıştır.O sırada da Dean Thomas ile çıkmaya başlamıştır.Abileri Fred ve George de bir şaka dükkanı açmış Ginny'de oradan Arnold adında bir pofuduk almıştır.

Harry,Dumbledore'un onu ışınlamasıyla Weasley'lerin evine gitmiş Ginny'i odasında görmüştür.Eve girdiğinde ise Ginny ona sarılmış ve aralarında ki ilk duygusallık o zaman başlamıştır.

Daha sonra Harry, Ginny'i bir kafede Dean ile otururken görmüş o sırada da Ron kardeşi Ginny'i görünce çok kızmıştır.

Ginny Quidditch'te de takımda önemli oyunculardan biri olmuştur.Okulda da Zacharias Smith’e Yarasa-Umacı büyüsü yaparken Horace Slughorn tarafından görülünce onun favori öğrencilerinden oluşan Slug Kulübüne seçildi.

180px-A 833.jpg

Harry ve Ginny Slug Kulübü'nde

Slug Kulübü toplantısından bir süre sonra Ginny Dean'dan ayrılmıştır.O sırada Harry Melez Prens'in kitabını çözmeye çalışmış ancak bunu başaramayınca Ginny ona kitabı saklaması konusunda yardım etmiştir.Kitabı İhtiyaç odasına saklamış bir süre sonra da Harry ile çıkmaya başlamış ancak abisi Ron bunu kabul etmediyse de en sonunda razı olmuştur.
180px-Harry and Ginny.jpg

180px-Ginny Weasley accompanying Harry Potter besides Dumbledore's dead body.jpg

Dumbledore'un cenazesinde Harry ve Ginny

Dumbledore'un ölümünden sonra Harry,Ginny'nin tehlike içinde olmaması için ondan ayrıldı.

Harry Potter ve Ölüm Yadigarları

Article-2167145-13DE92A6000005DC-598 468x313.jpg
                                                                                                                   Ginny abisi Bill'in düğünü için hazırlanırken Harry ile de orada karşılaşmıştır.Düğün esnasında saldırıya uğramışlar.Harry,Ron,Hermione ışınlanarak kaçmak zorunda kalmışlardır.
180px-166597643-fed6c6f2b1f76875a2f5f915c1dd5767.4c9b6b70-full.jpg

Ginny düğünde ölüm yiyenlenler ile savaşta

İlk önce Tottenham Court Road'a giderler. Bir kafeye oturarak olup bitenleri değerlendirirken iki Ölüm Yiyen'in saldırısına uğrarlar. HarryRonve Hermione Hortkulukların peşine düşerler. İlk önce Grimmauld Meydanı 12 Numara'ya gider ve Kreacher ile konuşurlar. R.A.B.'ın aslında Sirius'un kardeşi Regulus olduğunu öğrenirler. Regulus, Slytherin'in madalyonunu (Hortkuluklardan bir tanesi) Kreacher'a saklaması için vermiş, fakat Mundungus kolyeyi çalmış ve Dolores Umbridge vermek zorunda kalmıştır. Harry, Ron ve Hermione Sihir Bakanlığı'na kılık değiştirerek girerler ve orada, Ruh Emicilerin gücünü kullanarak Muggle ana-babadan doğma büyücü ve cadıları tespit etmeye çalışan Umbridge'den, Hortkuluğu çalarlar. Bu esnada da Muggle ana-babadan doğmakla suçlananların bir çoğunu kurtararak oradan kaçarlar.

Bakanlık'tan Buharlaşarak kaçmaya çalışırken Ölüm Yiyen ve aynı zamanda Bakanlık'ta bulunan Yaxley Hermione'nin elini tutar yani onlarla birlikte Buharlaşır, Hermione ondan elini zor kurtarır ve bu yüzden Sirius'un evi yerine bir ormana Buharlaşırlar. Çünkü artık Yaxley ve diğer Ölüm Yiyenler Grimmauld Meydanı 12 numaraya girebileceklerdir. Mecburen orada kamp kurarlar ve kılıcı bulup Hortkuluğu yok edene kadar orada kalırlar.

Harry ve Ron onlar çadırdalarken kavga ederler. Ron Harry'nin pek bir şey bilmediğini düşünmektedir. Ron gruptan ve oradan ayrılır. Bunun üzerine Harry ve Hermione tek başlarına Godric's Hollow'a giderler. Voldemort'un yılanı Nagini (Bathilda Bagshot kılığında) ile karşılaşırlar.Hermione'nin yılana yaptığı Confringo Büyüsü yerden seker ve Harry'in asası kırılır ve kaçarlar. HarryHermione'nin asasını alır. Bu arada Harry bir akşam çadırda nöbet tutarken Maral(dişi geyik(ceylan)) şeklinde bir Patronus gelir ve Harry onun peşinden giderek Gryffindor'un kılıcını bulur (bu arada o maralı Harry'ye yardım etmek üzere Snape yollamıştır). Kılıç bir buz kütlesinin altındadır, Harry buzu kırıp soğuk suyun içine girer ve tam boğulmak üzereyken Ron gelip onu kurtarır. Ayrıca Ron Hortkuluk'u da yokeder. Böylece RonHarry ve Hermione tekrar barışırlar.

Hogwarts Savaşı

Harry, Dumbledore'un kardeşi Aberforth'un yardımı ile Hogwarts'a girer. Bu sırada Voldemort, ordusu ile Hogwarts'a saldırır. Hogwarts'takiler de boş durmaz, 17 yaşın üstündeki öğrenciler savaşmak için kalır. Diğerleri ise savaşmadan eve gider. Bu sırada Yine Aberforth'un yardımıyla Zümrüdüanka Yoldaşlığı üyeleri, öğrencilerin aileleri, okuldan uzaklaşmış öğrenciler ve Dumbledore'un Ordusu'nun kalan üyeleri geri döner. Savaş sonunda 50 kişi ölür. Fred Weasley, Remus Lupin, Tonks ve Colin Creevey de ölür. Bu sırada Harry, Ron ve Hermione Ravenclaw'ın diademini bulmak için İhtiyaç Odası'na giderler. Fakat Draco Malfoy, Crabbe ve Goyle ile karşılaşırlar. Crabbe ölüm yiyenlerden öğrendiği bir ateşli büyü (Zebani Ateşi) yapar ama kontrol edemez, büyünün başlattığı yangından dolayı ölür. Harry, Hermione ve Ron acıyarak Malfoy ve Goyle'u kurtarır. Harry, Hermione ve Ron ihtiyaç odasından çıktıktan sonra çıkan yangının ateşi hortkuluğa zarar verdiği için hortkuluk kendiliğinden parçalanır. Artık onlar için tek hortkuluk kalmıştır oda Voldemort'un yılanı Naginidir.

Voldemort ve Nagini'yi bulmak isteyen Harry, Voldemort'un gözlerinden onların Bağıran Baraka'da olduklarını öğrenir ve üçlü oraya gider. Gittiklerinde, Nagini'nin, Voldemort'un emri ile Snape'i öldürdüğünü görür. Snape, ölmeden hemen önce Harry'e Dumbledore'un Harry'e anlatmasını istediklerini barındıran anılarını verir, Harry bu anıları okulda Dumbledore'un odasındaki Düşünseli'ne aktarır ve Snape'in o ana kadar gizli kalan anılarını öğrenir. Snape'in çocukluğundan beri Lily Evans'a (Harry'nin annesi) aşık olduğunu, Voldemort Harry'yi ve ailesini öldürmek için aramaya başladığı andan itibaren aslında Dumbledore adına çalıştığını, Harry'yi yıllarca Dumbledore'la birlikte koruduğunu, Dumbledore'un en çok güvendiği adamı olduğunu ve Dumbledore'u öldürmesinin, Dumbledore'un planının bir parçası olduğunu anlar (Dumbledore bir yıl önce hortkuluk olan yüzüğü kullandığı için lanetlenmiştir bu yuzden bir yil sonra ölür). Anılar bittikten sonra Harry, kendisinin de bir hortkuluk olduğunu Voldemort'un isteği dışında ruhunun bir parçasının Harry'nin bedenine girdiğini ama bundan Voldemort'un bile haberinin olmadığını öğrenir. Yani kendisinin de ölmesi, özellikle de Voldemort tarafından öldürülmesi gerekmektedir. Harry, Voldemort'la karşılaşmaya gider, bu arada yolda Diriltme Taşı'nı kullanır ve ölüme doğru giderken yanında James, Lily, Sirius ve Lupin'i görür, onlarla konuşur, yanında yürümeleri ona cesaret verir. Voldemort'u bulduğunda hiçbir şey yapmaz. Voldemort Harry'i öldürür (yani öldürdüğünü zanneder ancak Harry ile arasındaki bağ sayesinde Harry sadece kendinden geçer).

Harry kendini King's Cross istasyonunda bulur. Dumbledore ile uzun uzun konuşur. İstasyonda bir sandalyenin altında garip sesler çıkaran, vıcık vıcık bir yaratık görür, bu büyük olasılıkla, Voldemort'un Harry'nin içinde kalan, ancak Harry'i öldürmek için yaptığı büyüyle istemeden yok ettiği hortkuluktaki ruh parçasını simgelemektedir.

Harry uyandığında Harry'nin içindeki hortkuluk da yok olmuştur.

Harry uyanır fakat belli etmez. Narcissa Malfoy, Voldemort'un emriyle Harry'nin ölüp ölmediğini kontrol eder, ama o anda gözü kendi oğlundan başkasını görmediği için Harry'nin yaşamasına ya da Voldemort'un kazanıp kaybetmesine aldırmaz, ona Draco Malfoy'nun iyi olup olmadığını sorar. Harry'den evet cevabını alınca kalkar ve Harry'nin ölmüş olduğunu ilan eder. Ölüm yiyenler sevinç içindedir. Hagrid, Voldemort'un zoruyla Harry'in bedenini Hogwarts'a götürür. Voldemort herkese Harry Potter'ın kendi canını kurtarmak için kaçarken öldürüldüğünü, artık direnmemeleri gerektiğini söyler. Fakat bu sırada Grawp'ın gelmesi; Hogwarts'ın ev cinlerinin, Kreacher'ın önderliğinde ve efendisi Regulus için, Voldemort'a karşı savaşmaya başlamaları ortalığı karıştırır. Bu karışıklıktan yararlanan Harry gizlice görünmezlik pelerininin altına girer ve ortadan kaybolur. Bu sırada Neville Longbottom Gryffindor'un kılıcı ile Nagini'yi öldürür. Artık tüm Hortkuluklar yok olmuştur. Voldemort artık bir ölümlüdür.

Herkes birbiri ile düello yapmaya başlar. Voldemort 3 kişi ile duello eder; McGonagall, Slughorn ve Kingsley. Bellatrix de efendisi gibi 3 kişi ile duello eder; Hermione, Luna ve Ginny. Molly Weasley, Fred'i öldürdüğü için Bellatrix'i öldürür. Voldemort tam Mrs.Weasley'e saldıracakken Harry ortaya çıkıp bir Kalkan Büyüsü yaparak Voldemort'u engeller. Herkes Harry'nin hayatta olduğunu görünce çok şaşırır ve sevinir. Harry, Voldemort ile konuşur. Mürver Asa'nın asıl efendisinin kendisi olduğunu söyler. Mürver Asa da bu sırada Voldemort'un elindedir. Harry ve Voldemort düello yaparlar. Voldemort'un Avada Kedavra laneti ile Harry'in Expelliarmus büyüsü havada karşılaşır. Fakat Mürver Asa'nın gerçek sahipliği, Dumbledore'dan Draco Malfoy vasıtasıyla Harry'e geçmiştir. Böylece Asa kendi sahibini öldürmez, Avada Kedavra laneti seker ve Voldemort'a çarpar. Voldemort ölür ve savaş sona erer. Harry, Mürver Asa'yı alıp kendi asasını tamir eder ve Mürver Asa'yı kırar ve köprüden aşağı atar.

19 Yıl Sonra

Ginny Weasley age 36.png

Ginny 36 yaşında

19 yıl sonra Ginny ve Harry evlenir.James Sirius,Albus Severus,Lily Luna adında üç çocukları olur.Abisi Ron da Hermione ile evlenir onlar da Hugo ve Rose adında 2 çocuk sahibi olurlar.

Fiziksel ve Kişik Özellikleri

Ginny açık kahverengi gözleri,kızıl uzun saçlarıyla çok güzel ve  etkileyici bir kızdı.Mütevazi ve sade giyinirdi.Enerjikve canlı bir kişiliği vardı ve oldukça güçlü biriydi.Zeki ve eğlenceli bir kızdı.İlk başlarda utangaç olsada zamanla bu özelliğini yendi okulun en dikkat çekici isimlerinden oldu.Derslerin de ise oldukça başarılı bir öğrenciydi.

Ginny-weasley-gallery.jpg

Ginny 16 yaşında

324px-Ginny creepy dh part 2 poster.jpg
346px-Ginny Weasley Wallpaper by GABY MIX.jpg
Ginny-weasley-poster-ginevra-ginny-weasley-28758162-493-700 large.jpg
Ginny-Weasley-poster-ginevra-ginny-weasley-22405529-707-1131.jpg
Ginny poster hp7 by harrypotter645-d4a1ulv.jpg
Harry Potter and the Deathly Hallows Part II (2011) poster - Ginny Weasley.jpg
Ginny weasley by hippiesarah94-d5zk8mh.jpg
Hp it all ends by lifeendsnow-d4ibvpo.jpg
Promos GinaWeasley hp6.jpg
Tumblr lmtkzgKv5H1ql93bio1 500.jpg
324px-04-17-09-Half-Blood Prince poster Ginny-Ron-Quidditch.jpg
324px-Harry and Ginny - HBP poster.jpg
Ginny Weasley (HBP promo) 4.jpg
Ginny weasley uniform.jpg
İmages (5).jpg
Ginny-Weasley-harry-potter-and-the-deathly-hallows-movies-17180747-1919-2560.jpg
Ginny-s-beauty-ginevra-ginny-weasley-25005344-1874-2500.jpg
Tumblr lg9ybrCQjp1qaakkeo1 500 (1).jpg
DH-Part-1-New-Shoot-ginevra-ginny-weasley-22375255-1575-2100.jpg
Ginny-weasley.jpg

Also on Fandom

Random Wiki