Fandom

Harry Potter

Gilderoy Lockhart

189pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Gilderoy Lockhart

X 8df8fb70.jpg

Harry Potter karakteri
[1]

Gilderoy Lockhart rolünde Kenneth Branagh

Görünüş Sırlar Odası
Yaratan J. K. Rowling
Canlandıran Kenneth Branagh
Bilgi
Tür Safkan büyücü
Cinsiyet Erkek
Meslek eski Hogwarts Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni
Bina Ravenclaw
Bağlılık Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu

Profesör Gilderoy Lockhart, Üçüncü Sınıf Merlin Nişanı, (26 Ocak, 1964'de doğdu) Melez bir büyücü ve Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'nun Ravenclaw öğrencisiyken, daha sonra tehlikeli yaratıklar ve onlarla çarpışmalarını anlatan birçok kitabın yazarı olan ünlü bir büyücü olmuştur. 1992-1993 yılları arasında Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'nda Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni olarak görev yapmadan evvel birçok prestijli ödüller almıştır, Merlin Nişanı 3. Sınıf; Karanlık Güçten Savunma Birliği'nin Onur Üyesi; ve beş kez Cadı Gündemi'nin En Güzel Gülümseme Ödülü gibi. Çok tehlikeli ve açık piyasa için pahalı bir "Occamy yumurta sarısı şampuanı" icat etmiş; sonraları bu ürünü satmak onun hayali olmuştur. Lockhart'ın favori rengi leylaktır.

Gilderoy Lockhart hiçbir zaman kitaplarında yazdığı kahramanlıkları yapmamış, gerçekten kahramanlık yapan kişilerden anılarını çalmış ve kendi gibi göstermiştir. Bunu saklamak içinse iyi olduğu Hafıza Büyüleri'ni kullanmış ve maceraları yaşayan büyücülerin hafızasını silmiştir. İronik bir şekilde, Lockhart Ron Weasley'nin kırık asası tarafından yaptığı bir Hafıza Büyüsü'nün ters etki yapmasıyla 29 Mayıs, 1993 tarihinde tüm hafızasını kaybetmiş ve St. Mungo Sihirsel Hastalıklar ve Sakatlıklar Hastanesi'nde kalıcı hasta olmuştur. Hastaneye yatırıldıktan sonra, Kimim Ben? adında bir kitap yazmıştır.

Biyografi Edit

İlk yılları Edit

Gilderoy Lockhart 26 Ocak,1964 tarihinde Muggle bir baba ve cadı bir anne tarafından Dünya'ya getirilmiştir ve Muggle olan iki büyük kız kardeşi vardır. Lockhart'ın annesi onu diğer kardeşlerinden daha çok sevmiş, ve bunlar, onun büyücülük kabiliyeti ve Hogwarts'a kabul edilmesiyle kombine olmuştur.

Also on Fandom

Random Wiki