FANDOM

Dondurma Büyüsü( Immobulus) canlı hedefleri devre dışı bırakmayı sağlayan Tılsım büyüsüdür. Horace Slughorn' a göre Muggle hırsız alarmlarını devre dışı bırakmayı da sağlayabilir.

Tarihi Edit

Miranda Goshawk tarafından yazılmış" Temel Büyüler Kitabı, Sınıf 2" kitabında bulunabilir. Ayrıca Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu' nda 2. sınıf öğrencilerine Tılsım dersinde öğretilir.

Bilinen Kullanımlar Edit

Kullanan Tarih Notlar
Hermione Granger 1992 Sonbaharı Profesörünün cincüceleri durdurmak için yaptığı ancak başarısız olduğu Peskipiksi Pesternomi büyüsünden sonra ikinci senesinde kullanmıştır.
Remus Lupin 6 Haziran, 1994 Şamarcı Söğüt' e uygulamıştır.
Harry Potter 24 Şubat, 1995 Garkenezler' den kurtulmak için kullanmıştır.
Horace Slughorn 1996 Yılında Ölüm Yiyenler' den saklandığı sürede kaldığı Muggle evlerindeki hırsız alarmlarını dondurmak için kullanmıştır.
Kingsley Shacklebolt 2 Mayıs, 1998 Hogwarts Savaşı içinde kullanılmış olabilir.

Etimoloji Edit

Latince' de bulunan İmmobilis( devre dışı bırakmak, hareketsizleştirmek) kelimesinden gelmiştir.

Sahne Arkası Edit

  • İkinci filmde, Hermione sadece iki Cincüce' yi durdurmak yerine hepsini durdurmuştur.
  • Büyü hakkında bilgi vermeyen kitaplar ve video oyunlarının yerine filmde Immobulus olarak gösterilmiştir.
  • Harry Potter for Kinect adlı oyunda Harry ve Voldemort birbirlerine karşı bu büyüyü Voldemort' un Sonu' nda kullanabilirler.
  • LEGO Harry Potter: Years 1-4( PC versiyonu) nda Immobulus yerine" Immobilus" şeklinde gösterilmiştir.

Also on FANDOM

Random Wiki