FANDOM

Bellatrix LestrangeEdit

Bellatrix Lestrange
Harry Potter kar
The-Hunt-Begins-Bellatrix-Lestrange-HP7-Poster-harry-potter-16235321-1200-1920
akteri
Bellatrix Lestrange rolünde Helena Bonham Carter
İlk görünüş Zümrüdüanka Yoldaşlığı
Son görünüş Ölüm Yadigârları
Yaratan J. K. Rowling
Canlandıran Helena Bonham Carter
Bilgi
Takma ad(lar)ı Bella
Diğer adları Bellatrix Black
Tür Safkan büyücü
Cinsiyet Kadın
Aile Narcissa Malfoy (kardeşi)

Andromeda Tonks (kardeşi)

Evlilik(ler) Rodolphus Lestrange
Yakınlar Draco Malfoy (yeğeni)

Nymphadora Tonks (yeğeni) 

Sirius Black (kuzeni)

Bina Slytherin
Bağlılık Ölüm Yiyenler

Lord Voldemort

Bellatrix "Bella" Lestrange (kızlık soyadı Black), en önemli ölüm yiyendir. Bellatrix, serinin ilk kitaplarında adsız bir yan karakterken, daha sonraki kitaplarda ana kötü karakterlerden biri haline gelmiştir.

Serinin beşinci kitabı Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nda ise Harry Potter'in vaftiz babası olan kendi kuzeni Sirius Black'i öldürmüştür. Lord Voldemort'un en sıkı destekçilerinden biridir. Bellatrix'in yaptığı büyük bir hata yüzünden de Harry, Hermione ve Ron bir hortkuluğun yerini bulup onu yok ederler.Serinin 7. kitabında ise Malfoy'ların malikanesinde Dobby, Harry, Ron, Luna, Hermione ve olivander'i buharlaştırırken Bellatrix'in attığı hançer ile Dobbyi öldürmüştür. Son savaşta Molly Weasley tarafından "Kızımı bırak, seni kaltak!!!" diyerek öldürülür. Ayrıca 7. kitapta Fred Weasley ve Nymphadora Tonks'u öldürmüştür.

Asası 39,5 cm uzunluğundadır, ceviz ve ejderha yürek lifinden yapılmadır, esnek değildir.

Kasasında gemino ve flagrante laneti (büyüsü) vardır. (Çoğaltma Büyüsü)

Serinin beşinci kitabı Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nın film uyarlamasında Bellatrix'i Helena Bonham Carter canlandırmaktadır. Harry Potter ve Melez Prens ve Harry Potter ve Ölüm Yadigarları filminde de kendisi canlandırmıştır.

Kocası Rodolphus Lestrange, kocasının kardeşi Rabastan Lestrange ve genç Barty Crouch Jr ile beraber Crouch'un yönettiği mahkemede Azkaban'a atıldı. Zümrüdüanka Yoldaşlığı filminde Azkaban'dan kaçmıştır.

Rodolphus Lestrange ile evlidir. Kız kardeşi Narcissa "Cissy" Black Malfoy'dur (Lucius Malfoy'un eşi). Andromeda Tonks, Bellatrix ve Narcissa'nın kız kardeşidir; fakat bir Muggle doğumlu büyücü ile evlendiğinden Bella ve Cissy Andromeda'yı reddetmiştir.

Draco Malfoy (Narcissa'nın oğlu) ve Nymphadora Tonks (Andromeda'nın kızı) Bellatrix'in yeğenleridir. Bellatrix son kitapta Nymphadora'yı öldürmüştür; nedeni Nymphadora'nın babasının bir muggle olması ve Nymphadora'nın bir kurtadam olan Remus Lupin ile evlenmesi ve ailelerinin adına leke sürmesidir. En güçlü 9. büyücüdür.

Lord Voldemort'un en sadık hizmetkarıdır. İsminin anlamı : Bellatrix(Fransızca) hoş, güzel ve asil anlamındadır. Karanlık Lord tarafından bizzat eğitilmiş bir kara büyü ustasıdır.

Bellatrix Lestrange Profil
220px-Bellatrix Lestrange
Bellatrix Lestrange Wanted
Bellatrix-Lestrange-bellatrix-lestrange-8147350-800-600
Bellatrix-Lestrange-promo-pics-bellatrix-lestrange-21703198-797-595
Bellatrix-promo-bellatrix-lestrange-28967395-354-568
Bellatrixdeathlyhallowspart2
Bellatrix-Lestrange-poster-bellatrix-lestrange-21703117-800-1280
Bellatrix-lestrange-gallery
Bellatrix-HBP-bellatrix-lestrange-17040730-1574-2100
Bellatrix-bellatrix-lestrange-15680786-1575-2100
Bellatrix Lestrange