FANDOM

Ölüm Yiyen veya Death EaterJ.K. Rowling tarafından yazılmış olan Harry Potter serisinde Karanlık Taraf'ın (Karanlık Lord'un) hizmetkarlarına verilen genel isimdir. Hitler Almanyası'ndaki SS kuvvetlerine gönderme olarak yaratılmışlardır. Ölüm Yiyenler, genellikle kukuleta giyerler.

Düşüş ZamanıEdit

Sybill Trelawney'nin kehaneti sonucu Lord VoldemortHarry Potter'ı öldürmeye gider fakat Lily Potter, oğlu için ölür ve ona bir koruma sağlar. Öldüren Lanet, Lord Voldemort'a geri döner. Lord Voldemort, Hortkuluklar sayesinde hayatta kalır fakat güçten düşer ve Ölüm Yiyenler onu terk eder. Çoğu kendisine bir iş bulur ve normal biri gibi yaşamaya başlar fakat Peter Pettigrew, efendisine yardım eder.

İkinci Büyücülük Savaşı ve Voldemort'un ölümüEdit

Peter PettigrewTom Riddle Sr'ın kemiği, kendi eti ve Harry'nin kanından bir iksir yapar ve Lord Voldemort'u hayata döndürür. Lord Voldemort'un yükselişiyle birlikte, Ölüm Yiyenler ondan af dilerler. Lord Voldemort da onlara işkence eder fakat affeder. Onun için Azkaban'a giren Rodolphus Lestrange ve Bellatrix Lestrange'ı da ödüllendirir. Yine terör estirmeye başlarlar. Sihir Bakanlığı'nı ele geçirirler. Hogwarts öğretmenleri Ölüm Yiyen'lerden atanmaya başlar. Herkes bunun bir son bulmasını ister ve bu açıdan Sağ Kalan Çocuk Harry Potter'a güvenirler. Hortkuluklarıyok eden Harry, Lord Voldemort'u öldürür. Ölüm Yiyenlerin çoğu yakalanır. Kalanları da normal bir hayat yaşamaya devam eder.

Ölüm Yiyenlerin ListesiEdit

Also on FANDOM

Random Wiki